استمرار عملیات ضدعفونی و آگاهی‌بخشی در سطح شهر
استمرار عملیات ضدعفونی و آگاهی‌بخشی در سطح شهر

شهردار تبریز از استمرار عملیات ضدعفونی و آگاهی‌بخشی در سطح شهر خبر داد.

به گزارش نهال امید، ایرج شهین باهر در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز گزارشی از اقدامات مجموعه خود در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ارائه کرد و گفت: عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر همراه با آگاهی بخشی از طریق بیلبوردهای تبلیغاتی شهر استمرار می‌یابد.

شهردار تبریز با اشاره به ضدعفونی معابر شهری اظهار داشت: مجموعه شهرداری تبریز در بحث کنترل شیوع ویروس کرونا، از همان ابتدا ضدعفونی و گندزدایی معابر پرتردد شهری را در دستور کار قرار داده و در ادامه عملیات گسترده‌ای با همکاری یگان‌های انتظامی و نظامی و بسیج مردمی در سطح شهر آغاز کردیم.

او ادامه داد: تلاش ما این است که در تداوم این اقدامات با گسترش محدوده عملیاتی خود، علاوه بر مناطق پرتردد، مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار شهر را نیز در اولویت قرار دهیم.

شهردار تبریز با اشاره به آگاهی بخشی عمومی از طریق فضاهای تبلیغاتی شهری نیز تأکید کرد: آگاهی‌بخشی در خصوص بیماری کرونا و آموزش پیشگیری از ابتلاء به آن در دستور کار شهرداری تبریز قرار دارد که توصیه‌های پیشگیرانه را از طریق فضاهای تبلیغاتی شهر و بیلبوردهای تبلیغاتی ارائه می‌دهیم.

او اضافه کرد: در کنار بهره‌گیری از فضاهای تبلیغاتی شهری، اقدام به چاپ و توزیع نشریه تبریز با موضوع بیماری کرونا و بروشورهای تبلیغاتی در سطح شهر کردیم.

شهین باهر ضدعفونی مستمر میادین میوه و تره‌بار، ناوگان حمل و نقل عمومی، و برخی ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی را مجموعه اقدامات مدیریت شهری در مدت اخیر عنوان کرد و افزود: همه روزه میادین میوه و تره‌بار، تمامی ایستگاه‌های مترو، گیت های ورودی و واگن‌های قطار شهری، پایانه اتوبوسرانی و تمامی اتوبوس‌های شهری، سازمان تاکسیرانی و تاکسی‌های داخل شهر به صورت ثابت و سیار، مورد ضدعفونی و گندزدایی قرار می‌گیرند که این عملیات به صورت مداوم ادامه می‌یابد.

او از ایجاد تونل‌های ضدعفونی در معابر پرتردد در مرکز شهر نیز خبرداد و یادآور شد: در روزهای منتهی به آخر سال و به‌رغم هشدار مسئولین امر، شاهد تردد شهروندان در مرکز شهر و بازار قدیمی تبریز هستیم که در این راستا اقدام به ایجاد تونل‌های ضدعفونی در معابر پر تردد مرکز شهر کردیم و در ادامه نیز قصد داریم این طرح را در دیگر نقاط شهر نیز به اجرا در بیاوریم.

شهردار تبریز درباره آخرین وضعیت کنترل مسافران در پایانه مسافربری بین شهری عنوان کرد: تمامی اتوبوس‌ها، سالن‌های انتظار و محوطه ترمینال بزرگ تبریز همه روزه به صورت مستمر ضدعفونی می‌شوند و در کنار آن، مسافران ورودی به شهر نیز توسط اکیپ‌های تب‌سنج، کنترل می‌شوند.