استفاده از توان دانشکده‌های دانشگاه صنعتی سهند در اکتشافات نفتی فلات قاره
استفاده از توان دانشکده‌های دانشگاه صنعتی سهند در اکتشافات نفتی فلات قاره

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره با اشاره به وجود اساتید و اعضای هیات علمی متخصص در زمینه نفت در دانشگاه صنعتی سهند بر ضرورت استفاده از توان دانشکده‌های مختلف این دانشگاه در اکتشافات نفتی شرکت فلات قاره، تاکید کرد. علیرضا سلمان‌زاده در بازدید از دانشگاه صنعتی سهند ضمن قدردانی از فعالیت‌های تحقیقاتی دانشگاه صنعتی […]

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره با اشاره به وجود اساتید و اعضای هیات علمی متخصص در زمینه نفت در دانشگاه صنعتی سهند بر ضرورت استفاده از توان دانشکده‌های مختلف این دانشگاه در اکتشافات نفتی شرکت فلات قاره، تاکید کرد.

علیرضا سلمان‌زاده در بازدید از دانشگاه صنعتی سهند ضمن قدردانی از فعالیت‌های تحقیقاتی دانشگاه صنعتی سهند در تعدادی از میدان‌های نفتی کشور، اظهار کرد: امیدواریم دانشگاه صنعتی‌ سهند، نوید اخبار و اتفاقات خوب را در مورد میدان نفتی مسجد سلیمان هم به ما بدهد. 

وی، موضوع میعانات گازی را موضوعی جهادی عنوان کرد و گفت: این موضوع با تداوم ارسال گاز به تمام نقاط استان در فصول سرد و تزریق میعانات گازی به مخزن مرتبط بود، این طرح قدرت مانور کشور را افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: تولید نفت دریایی کشور در پهنه‌ی خلیج فارس بر عهده شرکت فلات قاره است، این شرکت فرزند انقلاب محسوب می‌شود و بعد از انقلاب اسلامی ایران با ادغام چندین کنسرسیوم خارجی تشکیل شده است؛ تولید نفت فلات قاره مسائل و پیچیدگی‌های خودش را در مقایسه با تولید نفت در خشکی دارد.

سلمان‌زاده با تشریح بخشی از اقدامات انجام شده در شرکت نفت فلات قاره شامل بازرسی، تعمیرات، نگهداری، تقویت، واکنش‌های اضطراری، واکنش و کشف نشتی و تجهیزات موجود در این شرکت، خاطرنشان کرد: شش منطقه عملیاتی اصلی در حوزه وظایف شرکت فلات قاره وجود دارد و ۱۲ هزار نفر در جنوب کشور در پهنه‌ی خلیج فاری برای تداوم تولید و گاز و نفت تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: وجود ۱۲۸ توربین در شرکت فلات قاره وجود دارد و امکانات و تجهیزات موجود در آن با توجه به ادغام پنج کنسرسیوم خارجی و زیست بوم‌ها و امکانات مختلف، زمینه را برای انجام هرچه بهتر اقدامات فراهم می‌کند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا