استادیوم اختصاصی تراکتور احداث می شود/ خاوران، شهرکی بدون بن بست در جهت توسعه تبریز
استادیوم اختصاصی تراکتور احداث می شود/ خاوران، شهرکی بدون بن بست در جهت توسعه تبریز

شهردار منطقه ۹ تبریز از علاقه مندی دوباره باشگاه تراکتور جهت احداث استادیوم اختصاصی در شهرک خاوران خبر داد و گفت: زمینی به مساحت ۸۰ هکتار در مطلوب ترین نقطه از شهرک برای احداث این استادیوم در نظر گرفته شده است.

به گزارش نهال امید، بهرام نسیانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز فعالیت شهرداری منطقه ۹ از سال ۸۸، اظهار کرد: این منطقه که با عنوان شهرک خاوران شناخته می شود، با توجه به قرارگیری در جهت توسعه شهر تبریز، این پتانسیل را دارد که جزو برخوردارترین مناطق شهر تبریز باشد.

او ادامه داد: همچنین این منطقه از لحاظ اقلیم و موقعیت مکانی شرایط فوق العاده خوبی دارد و هیچگونه آلایندگی در این منطقه وجود ندارد و با اضافه شدن خط مترو و توسعه حمل و نقل پاک، وضعیت این شهرک مدرن به مراتب بهتر نیز خواهد شد.

شهردار منطقه ۹ تبریز با بیان اینکه ضوابط ساخت و ساز در شهرک خاوران مشخص است و و بر این اساس اجازه تراکم فروشی داده نمی شود، عنوان کرد: این امر موجب می شود تا سهم کاربری های عمومی به تناسب جمعیت لحاظ شود و کمبودی از بابت مراکز درمانی و آموزشی وجود نداشته باشد.

او با اشاره به اینکه در شهرک خاوران هیچ بن بست و عرض گذر کمتر از ۱۲ متر وجود ندارد، افزود: با وجود رکود ساخت و ساز در کل کشور، ما در سال ۹۸ نرخ رشد قابل توجهی در خصوص ساخت و ساز نسبت به سال های گذشته داشته ایم و با توجه به فهم مشترک مسئولان استانی و شهری بخصوص اعضای محترم شورای شهر و شخص دکتر ایرج شهین باهر شهردار تبریز از توسعه، شهرک خاوران امسال کاملا به سمت رونق و توسعه پیش می رود و پروژه های توسعه آفرین تعریف می شود.

نسیانی به آماده سازی زمینه برای کسب پروانه ساخت و ساز در این شهرک اشاره کرد و گفت: ایجاد دسترسی با رمپ های ورودی و خروجی از اتوبان پیامبر اعظم (ص) و همچنین کمربندی موجب رونق شهرک خاوران می شود و از طرفی ترافیک اتوبان شهید کسایی را نیز کاهش می دهد.

او با بیان اینکه تکمیل مرکز همایش های بین المللی خاوران جزو اساسی ترین و ضروری ترین پروژه های این منطقه به شمار می رود، گفت: این مرکز با داشتن پتانسیل فرهنگی بالا که میزبان همایش های علمی، هنری و فرهنگی است، با استفاده روزانه سه هزار نفر از شهروندان در غنای فرهنگی منطقه تاثیرگذار است و به جرات می توان گفت که یکی از دلایل رونق شهرک خاوران، وجود این مجموعه فاخر است.

شهردار منطقه ۹ تبریز، خاوران را یک شهر مدرن دانست و افزود: شهرک مدرن تعاریف و زیرساخت های خاص خود را دارد و ما به دنبال این هستیم که مانع تغییر کاربری و تخلفاتی ساختمانی شویم. خوشبختانه با تقویت اکیپ جلوگیری از تخلفات، میزان تخلفات ساختمانی تقریبا به صفر رسیده است و بالای ۹۰ درصد از پرونده های ماده ۱۰۰ نیز حکم تخریب گرفته است.

او در ادامه با اشاره به علاقه مندی دوباره باشگاه تراکتور جهت احداث استادیوم اختصاصی در شهرک خاوران، اظهار کرد: سال گذشته باشگاه تراکتورسازی در خصوص احداث استادیوم اختصاصی در شهرک خاوران مذاکراتی داشت و ما هم با هیجان از این موضوع استقبال کردیم و در عرض سه روز، ۸۰ هکتار زمین را مطلوب ترین منطقه از شهرک در اختیار این طرح قرار دادیم.

نسیانی ادامه داد: اما با ایجاد وقفه از سوی باشگاه، این کار متوقف شد تا اینکه اخیرا بار دیگر این باشگاه نسبت به احداث استادیوم اختصاصی در خاوران ابراز علاقه کرده است و ما نیز علاقه مند به همکاری در این زمینه هستیم.

شهردار منطقه ۹ تبریز یادآور شد: با توجه به لزوم دسترسی آسان و لحاظ کردن ترافیک ناشی از استقبال پرشور و پرتعداد هواداران تراکتور از بازی های این تیم، مطلوب ترین مکان برای احداث استادیوم برای باشگاه تراکتور در نظر گرفته شده است و چنانچه خط ۲ مترو نیز ایجاد و مورد بهره برداری قرار گیرد، سرویس دهی به هواداران تراکتور بدون ایجاد ترافیک و مشکل انجام می شود.

  • منبع خبر : شهریار