ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه در شورای گسترش مطرح می‌شود
ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه در شورای گسترش مطرح می‌شود

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، دیدار روز گذشته خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را یک روز عالی برای مردم این شهرستان‌ها خواند و گفت: با دستور مساعد وزیر، ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه در شورای گسترش مطرح و برخی تجهیزات درمانی نیز فراهم می‌شود.

به گزارش نهال امید «علی علیزاده» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار نهال امید افزود: پس از دیدار سه روز قبل مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با وزیر بهداشت در تبریز، روز گذشته نیز دیداری با ایشان داشتم و علاوه بر ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه، دستور تأمین «سی تی اسکن» و «ام‌آرآی» و تخصیص بودجه ۱۵ میلیارد تومانی برای پرداخت معوقه‌های کادر درمان نیز از ایشان اخذ شد.

وی اضافه کرد: وزیر بهداشت دولت سیزدهم در همین اول کار نشان داد که با نفس تازه وارد میدان شده و اراده فولادین برای برداشتن گام‌های بلند توسعه در وزارتخانه دارد.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دکتر «عین‌اللهی» در این دیدار با روی خوش از این درخواست‌ها و توافق‌ها استقبال کرد و برای درخواست‌های جدید نیز دستور عملیاتی نوشت.

وی با ابراز امیدواری نسبت به ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه در سریع‌ترین زمان ممکن، بیان کرد: فرآیند ارتقای دانشکده به دانشگاه به زودی آغاز می‌شود و انتظار می‌رود طی یک تا دو سال آینده این طرح به سرانجام برسد.

«علیزاده» با اعلام این خبر خوش به دست‌اندرکاران امر درمان و بهداشت، افزود: تلاش می‌کنیم با احداث بیمارستان ۳۵۰ تختوابی و ۱۵۰ تختخوابی تامین اجتماعی و نیز تکمیل بیمارستان خصوصی خواجه‌نصیر و نیز تکمیل بیمارستان ارتش مراغه را به قطب درمانی منطقه تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در واقع با تکمیل این پروژه‌ها، شهرستان دارای بیش از هزار تختخواب بیمارستانی خواهد بود و زیرساخت لازم برای تبدیل شدن آن به قطب درمانی منطقه فراهم خواهد شد.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر همچنین از تجهیز بیمارستان عجب‌شیر به سی‌تی‌اسکن طی هفته آینده خبر داد و بیان کرد: کار انتقال و نصب این دستگاه تازه خریداری شده در روزهای آینده انجام می شود و مردم عجب‌شیر پس از این برای دریافت خدمات «سی تی اسکن» نیازی به مراجعه به شهرهای همجوار نخواهند داشت.

«علیزاده» همچنین از قول وزیر بهداشت برای نصب چهارمین دستگاه «سی تی اسکن» در بیمارستان سینا و دومین دستگاه «ام آر آی» در مراغه خبر داد و گفت: با مناسب‌سازی محل نصب این دو دستگاه، طی دو هفته آینده شاهد بهره‌برداری از این تجهیزات در مراغه و تسهیل خدمات درمانی به شهروندان مراغه‌ای خواهیم بود.

وی همچنین به تجهیز مراغه به دستگاه «Gama Camera» اشاره و اضافه کرد: از این دستگاه که در پزشکی هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، تنها در تبریز وجود دارد و با نصب این دستگاه در بیمارستان امیرالمومنین(ع) شاهد ارتقای خدمات درمانی برای بیماران سرطانی خواهیم بود.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر به تخصیص بودجه ۱۵ میلیارد تومانی برای پرداخت معوقات کادر درمان اشاره کرد و گفت: با موافقت وزیر محترم بهداشت این بودجه در اختیار دانشکده علوم پزشکی مراغه قرار خواهد گرفت تا علاوه بر پرداخت معوقه‌های کادر درمان، از آن برای خرید برخی از تجهیزات پزشکی نیز استفاده شود. 
 

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایرنا