اراده شهید چمران تابع تعلقاتش بود
اراده شهید چمران تابع تعلقاتش بود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید چمران و شهید سلیمانی در بسیاری از موارد شباهت زیادی به یکدیگر دارند که مهم‌ترین شباهت این بود که اراده‌های هر دو شهید تابع تعلقاتشان بود.

حجت‌الاسلام مجتبی نظری روز سه‌شنبه، ۳۱ خرداد، در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید که در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب شهید چمران را الگوی اساتید دانشگاه معرفی کرده‌اند اما چقدر توانسته‌ایم نقش این شهید را در جامعه و دانشگاه ایفا کنیم؟ آیا بسیج اساتید به‌عنوان فرماندهان جنگ نرم توانسته فرماندهی جنبش دانشجویی را برعهده بگیرد؟ رهبر انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که اساتید باید در فضاسازی فکری و معنوی دانشجویان نقش آفرینی کنند اما چه میزان از این ارتباط مد نظر رهبر انقلاب بین اساتید و دانشجویان برقرار شده است؟

وی، جهاد تبیین را مطالبه‌ی بعدی رهبری انقلاب از اساتید عنوان کرد و افزود: بسیج اساتید به‌عنوان بازوی رهبر انقلاب باید در این عرصه تلاش زیادی داشته باشد و ما باید همواره نگاهمان به آخرین نفر دشمن باشد و نباید با یک پیروزی در خط مقدم خوشحالی کنیم و باید توجه داشته باشیم همانطور که در جنگ نظامی جمجمه‌ی خود را در مسیر هدف دشمنان قرار می‌دهیم، در جهاد تبیین باید آبروی خود را گرو بگذاریم.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: دانشجویی که هیچ اطلاعی از گام اول انقلاب ندارد، چطور می‌تواند گام دوم انقلاب را درک کند؟ یکی از پیشنهادات من براساس توصیه‌های شهید سلیمانی این است که طی نامه‌نگاری با شورای عالی انقلاب فرهنگی مبحث ولایت فقیه به‌صورت علمی و دقیق در دروس دانشگاهی گنجانده شود و اینطور نباشد که تنها به دروس آخر کتاب اندیشه اسلامی ۲ بسنده کنیم.

وی ادامه داد: دومین پیشنهاد که بارها و بارها مورد تاکید رهبر انقلاب نیز قرار گرفته است، عبارت است از قرارگرفتن اسناد لانه‌ی جاسوسی در متون درسی؛ به‌طوریکه این اسناد در ۱۱ جلد کتاب جمع آوری شده است اما متاسفانه اکنون عده ای که خود فاتحان لانه‌ی جاسوسی بودند، تاریخ را تحریف و اظهار ندامت می‌کنند.

 برگزاری جدی و دقیق کرسی‌های آزاد اندیشی و همچنین ایجاد وحدت و یکپارچگی بین دانشجویان مبارز در جبهه ضد صهیونیستی توسط دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران از دیگر پیشنهادات نظری به بسیج اساتید داشنگاه‌های استان بود.

به گزارش نهال امید ، وی در خاتمه خطاب به اساتید حاضر در جلسه گفت: هر استاد باید در موضوعات مختلف فرهنگی مانند عنکبوت مقدس، الحاد نوین، تخریب حجاب و عفاف از سوی برخی از سلبریتی‌ها و … تولید محتوا کند و نباید فقط به فکر ارتقاء درجه‌ی علمی باشیم بلکه باید به برکت حضور اساتید انقلابی در دانشگاه‌ها کاری کنیم که اعتبار علمی و معنوی دانشگاه‌های ما زبانزد باشد.