اخذ اوراق مشارکت ۶۰۰۰ میلیارد ریالی توسط شهرداری تبریز
اخذ اوراق مشارکت ۶۰۰۰ میلیارد ریالی توسط شهرداری تبریز

شهردار تبریز از اخذ اوراق مشارکت ۶۰۰۰ میلیاردی در آخرین روزهای سال ۹۹ خبر داد. ایرج شهین باهر در نخستین جلسه سال ۱۴۰۰ شورای شهر تبریز، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته توسط شهرداری تبریز، خوشبختانه توانستیم در آخرین روز سال گذشته، ۱۰ درصد بودجه سال ۱۴۰۰ را از طریق اخذ اوراق مشارکت ۶۰۰۰ میلیارد ریالی […]

شهردار تبریز از اخذ اوراق مشارکت ۶۰۰۰ میلیاردی در آخرین روزهای سال ۹۹ خبر داد.

ایرج شهین باهر در نخستین جلسه سال ۱۴۰۰ شورای شهر تبریز، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته توسط شهرداری تبریز، خوشبختانه توانستیم در آخرین روز سال گذشته، ۱۰ درصد بودجه سال ۱۴۰۰ را از طریق اخذ اوراق مشارکت ۶۰۰۰ میلیارد ریالی محقق کنیم.

وی با بیان این‌که بخشی از اوراق مشارکت به فروش رفته و بخشی دیگر طی روزهای آینده عرضه می‌شود، گفت: مقرر شده تا از این مبلغ، ۵۰۰۰ میلیاردریال برای خط دو قطار شهری تبریز و ۱۰۰۰ میلیاردریال برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر هزینه شود.

وی با بیان این‌که خط دو متروی تبریز، بزرگ ترین پروژه شمالغرب کشور در سال جاری است، گفت: با احتساب اوراق مشارکت جذب شده، شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۰ هزار میلیاردریال برای این پروژه هزینه خواهد کرد.

سامانه شفافیت، مایه رضایت شهروندان و موجب عصبانیت سودجویان

شهین باهر گفت: راه‌اندازی سامانه شفافیت و سیستم یکپارچه ‌سازی اطلاعات، موجب پیشگیری از فساد و البته نارضایتی سودجویان شده است.

وی اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه یکپارچه‌سازی اطلاعات و شفاف‌سازی امور جزو برنامه‌های شورای پنجم است که تا پایان این دوره تکمیل و در بخش‌های املاک، چک، ماشین آلات، قراردادها و پرونده‌های حقوقی راه اندازی می‌شود.

وی افزود: سامانه‌های شفافیت را در پنج بخش یاد شده، تکمیل کرده و تحویل دوره بعدی مدیریت شهری خواهیم داد که امیدواریم شورا و شهردار بعدی آن‌ها را کنار نگذارد.

شهردار تبریز تصریح کرد: بزرگترین اتفاق در شورای پنجم، راه اندازی سامانه‌های شفافیت‌ است که امروز می‌توانیم از طریق دسترسی به سامانه یکپارچه‌سازی ماشین‌آلات، به صورت دقیق تعداد ماشین‌آلات، محل فعالیت و تجهیزات و امکانات موجود و حتی مباحث مربوط به جرایم را رصد کنیم.

وی عنوان کرد: امروز در کنار مبارزه با فساد، ارتقای توانمندی در خصوص کسب اطلاعات جامع از امکانات موجود و مدیریت مناسب آن به صورت شفاف در دسترس ما بوده و می‌توانیم به صورت شفاف، نظارت جامعی بر عملکرد مجموعه‌های شهرداری داشته باشیم.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا