احتمال آبگرفتگی و وقوع سیل در نیمه‌ی شرقی آذربایجان شرقی
احتمال آبگرفتگی و وقوع سیل در نیمه‌ی شرقی آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در نیمه‌ی شرقی استان از جمله شهرستان های اهر، ورزقان، کلیبر، چاراویماق، سراب و هوراند دور از انتظار نیست. محمد امیدفر اظهار کرد: با توجه به ورود امواج ناپایدار تا روز پنجشنبه و همراهی آن با […]

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در نیمه‌ی شرقی استان از جمله شهرستان های اهر، ورزقان، کلیبر، چاراویماق، سراب و هوراند دور از انتظار نیست.

محمد امیدفر اظهار کرد: با توجه به ورود امواج ناپایدار تا روز پنجشنبه و همراهی آن با شرایط محلی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، اصابت صاعقه و رعدوبرق دور از انتظار نبوده و همچنین با توجه به وزش باد گاهی تا نسبتا شدید، خسارت هایی نیز در این زمینه پیش‌بینی می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در فصل بهار و تابستان وقوع بارش به شرایط جوی محل بستگی دارد که در صورت فراهم بودن شرایط مناسب، خطر سیل به خصوص در مناطق کوهستانی وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: مردم از تماشای سیل و اتراق در حاشیه‌ی رودخانه ها، مجاورت در ساختمان های نیمه‌کاره و تابلو های تبلیغاتی، صعود به ارتفاعات و کوهنوردی دوری کرده و همچنین کشاورزان نیز باید به توصیه های کارشناسان این حوزه توجه کافی داشته باشند.

انتهای پیام