اجرای طرح تفکیک از مبدا با جدیت در تبریز دنبال می‌شود
اجرای طرح تفکیک از مبدا با جدیت در تبریز دنبال می‌شود

مدیر عامل سازمان پسماندهای شهرداری تبریز گفت: اجرای طرح تفکیک از مبدا در کلانشهر تبریز با مشارکت بخش خصوصی با جدیت دنبال می‌شود. علیرضا اصغری با اعلام این مطلب افزود: در راستای صیانت از محیط زیست و کاهش هزینه پسماند تولیدی و نیز استفاده از مواد با ارزش موجود در پسماند طرح تفکیک از مبدا پسماند با مشارکت بخش خصوصی در کلانشهر تبریز در دست اجراست.

به گزارش نهال امید وی با اشاره به برنامه جامع سازمان در حوزه کاهش حجم زباله تولیدی و نیز تفکیک پسماند تر و خشک اظهار کرد: طی سال‌های اخیر برنامه ریزی لازم جهت مدیریت پسماند از درون منازل ( مبدا) و نیز جداسازی مواد قابل بازیافت با هدف حفاظت از محیط زیست از سوی این سازمان انجام شده و در همین راستا طرح های مختلف آموزشی و انگیزشی با همکاری مجامع علمی و دانشگاهی، آموزش و پرورش، تشکل‌های غیردولتی و سایر نهادهای ذیربط در حال اجرا است.

به گزارش نهال امید ، به نقل از امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماند های شهرداری تبریز؛ وی خاطرنشان کرد: در کنار طرح‌های فرهنگی و آموزشی متنوع در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و کارخانجات، پنج کانکس دریافت کننده پسماند خشک با همکاری بخش خصوصی در سطح شهر تعبیه شده که در ازای دریافت پسماند خشک و با ارزش از جمله بطری های پلاستیکی، کاغذ، کارتون و… مواد شوینده، نوشت‌افزار، گل و گیاه و… به شهروندان ارائه می شود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا