آغاز سومین سال فعالیت “قطار دانایی” در مترو
آغاز سومین سال فعالیت “قطار دانایی” در مترو

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز گفت: حرکت فرهنگی - آموزشی قطار دانایی با هدف ترویج آموزش‌های شهروندی و فرهنگ حاکم بر مترو وارد سومین سال فعالیت خود شد.

سعید بشیریان با اعلام این مطلب گفت: “قطار دانایی” بخشی از راهبرد فرهنگی – اجتماعی مجموعه‌های شهرداری و قطار شهری است که از بدو تاسیس مترو در تبریز با هدف ترویج آموزش‌های شهروندی و فرهنگ حاکم بر مترو در سال‌های اخیر به گروه‌های مختلف جامعه تعلیم داده می‌شود.

وی افزود: در این طرح کارشناسان مجرب این شرکت با همکاری اداره‌ کل آموزش و پروش استان و جمعی از دانشگاه‌های منطقه به منظور پیشبرد اهداف فرهنگی – اجتماعی در راستای ترغیب عمومی برای استفاده صحیح و حداکثری از وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه مترو، آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

بشیریان با اشاره به اهداف و ثمرات این طرح اظهار کرد: با اجرای این طرح، همه ساله ضمن افزایش مسافر پذیری مترو تبریز، عموم مسافران به خصوص دانش آموزان و دانشجویان با آگاهی از نکات ایمنی و پیشگیری از خطرات احتمالی حوزه مسافری به مقاصد خود سفر می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز افزایش رعایت انضباط عمومی را از دیگر ثمرات اجرای طرح قطار دانایی دانست و یادآور شد: قطار شهری با فعالیت ۱۵ ساعته در روز و جابه جایی بیش از ۱۲ هزار نفر با همکاری مسافران فهیم توانسته همانند سطح شهر، ‌محیط پاک و به دور از آلودگی را فراهم ساخته و بر شعار “تبریز، شهر همیشه تمیز” عمل کند.

وی توزیع کتابچه، بروشور و پازل های آموزشی فرهنگی را از اقدامات این شرکت دانست و از استقبال مطلوب مدارس از این طرح در سال جاری خبر داد.

طرح قطار دانایی از مهر امسال آغاز و تا انتهای اردیبهشت سال آینده ادامه می یابد.

  • منبع خبر : نصرنیوز