آغاز ثبت نام اولویت های حج تمتع در آذربایجان شرقی
آغاز ثبت نام اولویت های حج تمتع در آذربایجان شرقی

مدیر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی از آغاز ثبت نام اولویت‌های حج تمتع سال ۱۳۹۹ در این استان خبرداد و گفت: در این مرحله ثبت نام ۴۳۰۰ سهیمه فعلی کاروان‌های استان انجام می شود.

به گزارش نهال امید،امیر روحی ملکی روز جمعه اظهار کرد: ‌البته این ثبت نام شامل افرادی است که پیش از این نام نویسی کرده و در نوبت ثبت نام تشرف به حج تمتع قرار داشتند.

وی افزود: اولویت های اصلی شامل آن دسته از دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۸۶ که قبلاً نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری از سامانه reserve.haj.ir اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: این دسته از واجدان شرایط باید برای انتخاب کاروان، رزرو و ثبت نام اولیه به سامانه ذکر شده مراجعه و پس از آن مدارک لازم را به مرور زمان به مدیر کاروان مربوطه تحویل دهند.

روحی ادامه داد: در صورت مراجعه ‌نکردن بموقع رزرو فرد باطل و ظرفیت خالی کاروان طبق برنامه زمانبندی در اختیار دارندگان سایر اولویت ها قرار می گیرد.

وی همچنین گفت: ثبت نام ذخیره نیز از دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۶ که قبلاً در سامانه یاد شده با تکمیل و بروز رسانی اطلاعات خود کد رهگیری دریافت کرده اند، از امروز انجام می گیرد.

وی ادامه داد: چنانچه تا قبل از زمان پیش بینی شده ظرفیت کاروان ها در هر استان کامل ‌شود، ثبت نام متوقف می شود.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی ادامه داد: درصورت عدم مراجعه اولویت های اصلی در زمان مقرر از تاریخ ۲۱ اسفند ماه ‌امسال ظرفیت های خالی موجود در کاروان ها با فراخوان از اولویت های ذخیره (دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۶ ) تکمیل می شود.

‌روحی یادآور شد: برابر فراخوان قبلی سازمان حج و زیارت کلیه دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع باید با مراجعه به سامانه این سازمان،  نسبت به تکمیل و بروزسانی اطلاعات و دریافت کد رهگیری اقدام کنند.  

وی افزود: باتوجه به اینکه ثبت‌نام قطعی در کاروان (پس از ثبت‌نام اولیه) منوط به مراجعه و ارائه بموقع مدارک به مدیر کاروان، پرداخت بخش اول هزینه سفر به میزان بیست و پنج میلیون تومان (بااحتساب اصل مبلغ ودیعه و سود متعلقه) و انجام معاینات پزشکی و اخذ تأییدیه پزشک و نیز واریز باقیمانده هزینه سفر می باشد.

‌وی گفت:  پس از سپری شدن مدت ثبت‌نام، ظرفیت های خالی برابر جدول زمان‌بندی فوق در اختیار اولویتهای ذخیره قرار گرفته و نیز به محض تکمیل ظرفیت کاروانهای هر استان/ شهرستان/ شهر، امر ثبت‌نام در کاروان مربوطه پایان یافته و به هیچ عنوان امکان افزایش وایجاد ظرفیت جدید وجود ندارد.

روحی یادآور شد: تاریخ اعلام و درج مشخصات کاروان‌ها، اسامی، نشانی و تلفن دفاتر ثبت نام مدیران و مشخصات کاروان های حج تمتع در سطح استان، پیش از آغاز ثبت نام قابل رویت خواهد بود.

وی ادامه داد: ‌فعلا ٢۴ کاروان برای آذربایجان شرقی پیش بینی شده که پس  از تکمیل کاروان ها کلاس های آموزشی نیز سال آینده آغاز می شود.

وی اضافه کرد: ‌سال گذشته ٣٨٠٠ زایر در قالب ٢٧ کاروان از آذربایجان شرقی به حج مشرف شدند.

  • منبع خبر : ایرنا