آذربایجان شرقی قهرمان پنجمین دوره المپیاد ورزشی بانوان کارگر کشور شد
آذربایجان شرقی قهرمان پنجمین دوره المپیاد ورزشی بانوان کارگر کشور شد

پنجمین دوره المپیاد ورزشی بانوان کارگر کشور سوم تا پنجم بهمن ماه با حضور ۳۰ تیم به قهرمانی آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد.

پنجمین دوره المپیاد ورزشی بانوان جامعه کار و تولید در پنج رشته ورزشی شنا، دارت، شطرنج، تنیس روی میز و بدمینتون با حضور ۱۷۵ ورزشکار در قالب ۳۰ استان به میزبانی استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز برگزار شد. 

در این دوره از مسابقات استان آذربایجان شرقی با کسب ۲۲ امتیاز مقام قهرمانی را از آن خود کرده و استان  اصفهان با ۱۸ امتیاز مقام دوم و استان های بوشهر و خراسان رضوی با ۱۲ امتیاز به صورت مشترک مقام سوم را کسب کردند.

        نتایج کلی رقابت‌های المپیاد ورزشی بانوان کارگری/ مقام اول شنا از آن آذربایجان شرقی

 پنجمین دوره المپیاد ورزشی بانوان کارگر سراسر کشور که با حضور ۳۰ استان در پنج رشته ورزشی و ۱۷۵ ورزشکار برگزار شد، استان آذربایجان شرقی مقام اول و مقام سوم شنا و همچنین مقام سوم شطرنج و دارت را در این دوره از رقابت‌ها از آن خود کرد.

مسابقات شنا المپیاد ورزشی بانوان کارگری در دو رده سنی ۴۰سال و پایین‌تر و ۴۱سال و بالاتر در یک ماده ۲۵مترآزاد در استخر کوثر تبریز برگزار شد.

در این مسابقات ۴۰ شناگر به رقابت پرداخته که در رده سنی ۴۱ سال به بالا «عذرا اسمعیلی» از استان آذربایجان شرقی، «شهناز صالحی» از خراسان رضوی، «فریبا حیدری» از استان هرمزگان به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

همچنین در مسابقات رده سنی ۴۰ سال به پایین، «مهشاد نیک پرست» از استان آذربایجان شرقی، مائده حیدرپور از استان اصفهان و نگیسا فرهنگی از استان آذربایجان شرقی به ترتیب مقام اول تا سوم کسب کردند.


جایگاه اول شطرنج نصیب تیم چهار محال بختیاری شد
 

شطرنج المپیاد ورزشی بانوان کارگری با حضور ۱۸ بازیکن از ۱۷ استاد برگزار شد که از این تعداد دو شطرنج باز از استان آذربایجان شرقی بودند.

در این دوره از مسابقات بازیکنان به صورت یک روزه در پنج دور به روش سوئیسی به رقابت پرداختند که در نهایت مقام اول این مسابقات نصیب تیم شطرنج چهار محال بختیاری توسط خانم فرانک شبانیان شد.

همچنین مقام دوم از آن «خدیجه شریف نتاج»از مازندران و مقام سوم نیز نصیب «سمیرا قربانی» از آذربایجان شرقی شد.

کسب مقام اول تنیس روی میز توسط تیم خراسان رضوی

مسابقات المپیاد ورزشی بانوان کارگر  رشته «تنیس روی میز» نیز راس ساعت ۱۱ در سالن ورزشگاه دانشگاه پیام نور با شرکت ۲۴ بازیکن از ۲۴ استان آغاز شد.

این رقابت ها به صورت  مقدماتی و دوره ای برگزار شد که در این دو مرحله در هشت جدول سه تایی سیر گذاری و قرعه کشی شده و بعد از انجام ۲۴ بازی، نفرات اول و دوم هر جدول به دور دوم صعود کردند.

مرحله حذفی با ۱۶ بازیکن بعد از انجام ۱۵ بازی نتایج زیر حاصل شد؛
مقام اول: «اکرم سرشاد»، استان خراسان رضوی
 مقام دوم:  «فاطمه حق شناس» اصفهان 
مقام سوم به صورت مشترک: «الهام محمدی»، استان همدان و «رقیه پورباقر»، استان مازندران


خراسان جنوبی مقام اول دارت را کسب کرد

المپیاد ورزشی بانوان کارگری رشته دارت در خانه دارت تبریز با حضور ۲۸ بازیکن راس ساعت ۱۲:۳۰  شروع و ساعت ۱۷ به پایان رسید.

این رقابت‌ها برابر آیین نامه مسابقات دوره‌ای به صورت ۵۰۱ دبل پایان دو لگ از سه لگ و مسابقات حذفی به صورت ۵۰۱ دبل پایان سه لگ از پنج لگ با حضور ۱۱داور برگزار شد.

در این دوره از رقابت‌ها «هیوا محمدی» از استان خراسان جنوبی مقام اول را کسب کرده و از سویی نیز «سپیده اسکندری» از استان بوشهر مقام دوم، «رباب ابراهیمی»  از آذربایجان شرقی و «سارا میرزایی» از اصفهان به صورت مشترک مقام سوم را از آن خود کرده‌اند.


‌بوشهر در جایگاه اول بدمینتون 

 المپیاد ورزشی بانوان کارگری رشته بدمینتون نیز راس ساعت ۱۱:۳۰ با حضور ۲۸ بازیکن از ۲۷ استان آغاز به کار کرد.

این مسابقات طبق آیین نامه به صورت دوره ای برگزار شد که دوره اول  شامل ۸ گروه بوده و از هر گروه دو بازیکن به مرحله بعدی صعود کرد.

گفتنی است؛ مرحله دوم نیز به صورت جدول ۱۶ تایی تک حذفی برگزار شد و درنهایت نتایج زیر به دست آمد؛

مقام اول: شراره سروری از استان بوشهر
مقام دوم: معصومه اذرپور از استان گلستان 
مقام سوم: به صورت مشترک: مهرنوش رحیمی از استان اصفهان و مریم جوانمرد از استان خراسان شمالی 

لازم به ذکر است؛ کاپ قهرمانی این دوره از مسابقات به استان آذربایجان شرقی تعلق یافت.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا