آذربایجان شرقی سی‌امین استان کشور در زمینه تخصیص اعتبارات فرهنگی و هنری
آذربایجان شرقی سی‌امین استان کشور در زمینه تخصیص اعتبارات فرهنگی و هنری

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی سی‌امین استان کشور در زمینه تخصیص اعتبار فرهنگی و هنری است. سیدمحمدحسین بلاغی در نشست خبری به مناسبت سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب، گفت: هنر انقلابی به هنری اطلاق می‌شود که دیدگاه محور و برای مردم و بخاطر مردم است. امام راحل (ره) نیز در […]

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی سی‌امین استان کشور در زمینه تخصیص اعتبار فرهنگی و هنری است.

سیدمحمدحسین بلاغی در نشست خبری به مناسبت سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب، گفت: هنر انقلابی به هنری اطلاق می‌شود که دیدگاه محور و برای مردم و بخاطر مردم است. امام راحل (ره) نیز در منشور انقلابی، رسالت هنر انقلابی را صیقل دادن اسلام ناب و اسلام فقرای دردمند و تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم آور مظلومیت‌ها معرفی کرده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بر اساس هنر انقلابی، مردم جایگاه خود در حوزه اجتماعی و اسلام را می‌شناسند و از هویت خود حفاظت و نگه داری می‌کنند. بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز جهت گیری انقلاب اسلامی به سمت امیدآفرینی و ایجاد حرکت به خصوص در شرایط ویژه کنونی امری بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: هنر انقلابی، هنر تعالی بخش و متعهد است اما هنر غیرانقلابی در خدمت پس رفت انسان و تبدیل فضایل به رذایل قرار دارد. هنر انقلاب، هنری در خدمت آرمان‌های جامعه با رویکرد رفع محرومیت‌ها و دستیابی به استقلال هویتی است. این هنر ترسیم کننده روشن عدالت انسان و شرافت است.

بلاغی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مالی حوزه هنری استان و اعتبار کم تخصیص یافته به این بخش، گفت: در سال ۹۹ با وجود تمامی مسائل پیش آمده، فعالیت‌های حوزه هنری متوقف نشده و حتی با ذائقه سنجی، اقدامات خود را در بستر فضای مجازی مستقر کرده است؛ در این راستا فعالیت‌های حوزه هنری در فضای مجازی طی سال ۹۹ هشت برابر سال ۹۸ برآورد شد.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۱۰ عنوان برنامه حوزه هنری در سالگرد شهادت سردار سلیمانی در فضای مجازی، افزود: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه اصلی و تعداد بیشتری برنامه با زعنوان فرهنگی و هنری توسط حوزه هنری در فضای مجازی اجرا شده است.

وی در خصوص فعالیت بخش سینمایی استان نیز گفت: سینماهای استان همزمان با سراسر کشور طی هشت ماه به طور کامل تعطیل شد و حتی با ظرفیت ۱۰ درصدی و رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی نیز بازگشایی نشد در حالی که سایر اماکن شلوغ و محل شیوع کرونا، در طی ماه‌های گذشته تعطیل نشده‌اند. تئاترها و سالن‌های نمایشی نیز از این قائده مستثنی نبوده و مدت زمان زیادی در تعطیلی به سر می‌برد.

رئیس حوزه هنری استان ادامه داد: ساخت پردیس هفت سالنه ۲۹ بهمن تبریز با پیشرفت ۵۰ درصدی ادامه دارد و سعی خواهیم کرد تا دهه فجر بتوانیم این مجموعه را به مرحله بهره برداری برسانیم؛ هم‌چنین بعد از ۴۲ سال، در کهن شهر مراغه یک پردیس سینمایی بزرگ با زیربنای ۱۳ هزار مترمربع احداث خواهد شد که کلنگ زنی این مجموعه نیز تا اردیبهشت ماه انجام می‌گیرد.

وی افزود: پردیس سینمایی سراب نیز با تامین بودجه اولیه وارد فاز عملیاتی خواهد شد که برآورد می‌شود تا یک سال به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به تدوین سند تحول ۱۰ ساله حوزه هنری استان، گفت: با تنظیم و اجرای این سند، حوزه هنری تبدیل به مرکز رشد هنر انقلاب در بستر تولید هنری خواهد شد. این سند یک سند راهبردی برای تقویت زیست بوم فرهنگی و هنری استان نیز خواهد بود.

بلاغی با اشاره به ورود جدی حوزه هنری به بخش تاریخ شفاهی استان، اظهار کرد: در هفته هنر انقلاب نیز برنامه‌های ویژه‌ای چون انتشار مجموعه پوسترهای هنر انقلاب و طرح‌های نقاشی در قالب نمایشگاه با حضور هنرمندان و … در بستر فضای مجازی و تلویزیونی برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام