آذربایجان‌شرقی از نظر شیوع کرونا در ردیف ۲۱ کشوری قرار دارد
آذربایجان‌شرقی از نظر شیوع کرونا در ردیف ۲۱ کشوری قرار دارد

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش بستری‌های بیمارستانی کرونا در استان، گفت: این استان از نظر شیوع و افزایش آمار کرونا در ردیف ۲۱ کشوری قرار دارد. علیار راستگو روز شنبه در جلسه بررسی طرح شهید سلیمانی، با اشاره به اینکه کنترل بیماری همت و اراده جمعی می طلبد،  گفت: در سال گذشته […]

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش بستری‌های بیمارستانی کرونا در استان، گفت: این استان از نظر شیوع و افزایش آمار کرونا در ردیف ۲۱ کشوری قرار دارد.

علیار راستگو روز شنبه در جلسه بررسی طرح شهید سلیمانی، با اشاره به اینکه کنترل بیماری همت و اراده جمعی می طلبد،  گفت: در سال گذشته بیشترین تعداد آمار بستری در آبان ماه با ۵۰۰ نفر بیمار بود که این رقم در پایان اسفند ماه به ۳۷۷ نفر کاهش یافت اما متاسفانه اکنون شاهد بستری یک هزار و ۴۰۰ نفر در بیمارستان های استان هستیم.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در استان به خوبی در حال اجراست، اظهار کرد: یکی از اساسی ترین اقداماتی که در این طرح انجام شده رهگیری افراد کرونایی می باشد تا زنجیره بیماری کنترل و قطع شود.

راستگو افزود: عملکرد تمامی ارگان هایی که در طرح شهید سلیمانی فعال هستند بسیار خوب باست و توانسته ایم میانگین رهگیری اطرافیان بیمار در سطح استان را به ۱۱ نفر افزایش دهیم.

وی از مردم درخواست کرد تا برای کنترل بیماری و کاهش آن نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه فاصله اجتماعی اهتمام جدی داشته باشند.

راستگو با بیان اینکه متاسفانه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان کاهش یافته است گفت: ضروری است فرمانداران نسبت به آگاه سازی و ایجاد حساسیت عمومی نسبت به این موضوع با کمک رسانه ها، گروه های مرجع، افراد تاثیر گذار و سازمان های مردم نهاد اقدام کنند.

وی ادامه داد: یکی از علل شیوع بیماری کرونا تجمعات و عدم رعایت فاصله اجتماعی است که متاسفانه در روزهای گذشته شاهد حضور مردم در صف های طولانی خرید نان، مرغ و شیرینی هستیم که در این زمینه باید اتحادیه صنوف مربوطه نیز ورود کنند.

وی یکی از علل افزایش کرونا در استان را دیدو بازدید های عید، خریدهای شب عید و تجمعات عنوان کرد و گفت: شتاب بیماری در استان کم است و امیدواریم در ۲ هفته آینده با همکاری مردم و افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی، بیماری مدیریت شود.

  • منبع خبر : ایسنا