۳۵۰۰ واحد مسکونی فرسوده آذربایجان‌شرقی برای بازسازی به بانک معرفی شدند
۳۵۰۰ واحد مسکونی فرسوده آذربایجان‌شرقی برای بازسازی به بانک معرفی شدند

معاون بازآفرینی، مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی موجود در بافت های فرسوده استان برای بازسازی و نوسازی به بانک مسکن معرفی شدند.

به گزارش نهال امید، مهدی اسحقی نژاد، با اشاره به اعتبار ۴۷۷ میلیارد ریالی استان در سال گذشته برای بازآفرینی سکونتگاه های غیررسمی افزود: تسهیلات بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده با سود ۹ درصد اعطا می شود و برای هر واحد مسکونی در تبریز و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۴۰ میلیون تومان تسهیلات اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت این تسهیلات با این میزان سود از آبان سال ۹۷ در استان شروع شده است و قبل از آن با سود ۱۸ درصد پرداخت می شد، اظهار داشت: با توجه به آمار پایین ساخت و ساز طی سال های گذشته، ساکنان بافت های فرسوده استان از این طرح استقبال نکردند، ولی با توجه به رونق ساخت و ساز در سال جاری پیش بینی می شود استقبال از آن افزایش یابد.

معاون بازآفرینی، مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ساکنان محلات قدیمی و بافت های فرسوده برای بازسازی و نوسازی ساختمان های خود می توانند به شهرداری مراجعه و پس از اخذ پروانه ساخت مشخصات خود را در سامانه بافت فرسوده ثبت کنند.

اسحقی نژاد، ادامه داد: متقاضیان پس از اخذ کد رهگیری از سامانه باید به ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها مراجعه کنند تا از طریق آن ها برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شوند.

وی یادآوری کرد: هم اکنون حدود ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان وجود دارد که حدود یک میلیون نفر جمعیت و ۳ هزار و ۶۰۰ سکونتگاه غیررسمی وجود دارد که حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در آن ها سکونت دارند.

معاون بازآفرینی، مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: با احتساب این آمارها حدود ۹ هزار و ۴۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری در استان وجود دارد که جمعیت ۱.۵ میلیون نفری را در خود جای داده است.

اسحقی نژاد، افزود: در شهر تبریز نیز ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده با جمعیت ساکن ۵۰۰ هزار نفر و ۲ هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی با جمعیت ساکن ۴۰۰ هزار نفری وجود دارد که در مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت ناکارآمد دارد که حدود ۹۰۰ هزار نفر در آن سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه طرح بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد از راه های مختلف مانند نصب بنر به مردم اطلاع رسانی شده است، یادآوری کرد: متقاضیان می توانند علاوه بر تسهیلات این طرح از سایر تسهیلات بانک مسکن نیز برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خود برخوردار شوند.

  • منبع خبر : ایرنا