تبریز- نهال امید - مدیرعامل و نائب‌رئیس هیئت مدیره شرکت هواپیمایی آتا گفت: یک فروند هواپیمای ایرباس A۳۲۰ پس از نزدیک به سه سال زمین‌گیر شدن، مراحل بازسازی و پرواز آزمایشی را با موفقیت طی کرد و به ناوگان فعال این شرکت بازگشت.

به گزارش نهال امید ، مهدی فتحی روز یکشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: این هواپیما در سایه  زحمت و تلاش شبانه‌روزی مهندسان تعمیر، نگهداری و صلاحیت پروازی این شرکت و همچنین با مشارکت اداره مهندسی تعمیرات شرکت هواپیمایی آسمان، پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد.

وی با بیان اینکه توسعه و بهسازی ناوگان و افزایش ظرفیت پروازی جزو سیاست‌های شرکت هواپیمایی آتا در شرایط فعلی است، اظهار داشت: هواپیمای ایرباس آتا با شماره ثبت EP-TAC بعد از انجام چک‌های سنگین و تخصصی در آشیانه شرکت هواپیمایی آسمان به ناوگان فعال این شرکت ملحق شد.

فتحی همچنین یاد و خاطره مرحوم «وحید امیری‌نژاد»، از پرسنل سابق واحد تعمیر و نگهداری هواپیمایی آتا که در طول سالیان گذشته زحمت‌های زیادی برای بازگشت این هواپیما به ناوگان متحمل شده بود را گرامی داشت.

به گزارش نهال امید، شرکت هواپیمایی آتا در سال ۱۳۸۷ تاسیس و فعالیت رسمی و پروازی خود را مصادف با جشن‌های ایام‌الله دهه فجر سال ۱۳۸۸ آغاز کرد.

این شرکت هواپیمایی پیش از این نیز ۲ فروند هواپیمای خود را بازسازی و احیا کرده است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایرنا