۹۹درصد ظرفیت اقامتی هتل‌های آذربایجان‌شرقی خالی است
۹۹درصد ظرفیت اقامتی هتل‌های آذربایجان‌شرقی خالی است

نائب‌رئیس جامعه حرفه‌ای هتل و هتل‌آپارتمان‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت مراکز اقامتی بعد از شیوع ویروس کرونا، از کاهش ۹۹ درصدی اشغال تخت‌های اقامتی هتل‌های استان در روزهای آغازین نوروز ۹۹ خبر داد.

به گزارش نهال امید، کریم رسول‌زاده با تاکید بر این‌که گردشگری به عنوان صنعتی که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده است، گفت: از آغاز اسفند ماه و با شیوع ویروس کرونا و لغو یا تعویق سفرها به استان، تمامی رزروهای گروهی و فردی هتل و هتل‌آپارتمان‌های آذربایجان شرقی کنسل شده است.

وی با اشاره به اینکه اصولا هتل‌ها به عنوان اماکن پشتیبان مراکز درمانی در شرایط اپیدمی بیماری‌ها امکان تعطیلی کامل ندارند، افزود: با این حال در همراهی کامل با مراجع ذیربط از ابتدا، تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا بوده‌ایم، به‌طوریکه بیش از ۵۰ درصد هتل‌ و هتل‌آپارتمان‌های استان تعطیل شده‌اند که فهرست آن‌ها به ستاد اعلام شده است و در مواردی که تعطیل نشده است نیز سخت‌گیرانه‌ترین ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی را پیاده کرده‌ایم و پس از تصمیم ستاد مذبور برای عدم پذیرش میهمان در نوروز فعالیت ‌هتل‌های یاد شده به حداقل ممکن کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از ظرفیت ۱۱ هزار و پانصد تخت اقامتی در استان، از روز ۲۸ اسفند تا سوم فروردین، به طور متوسط روزانه بین ۵۰ تا ۷۰ تخت اشغال بوده است که این عدد کمتر از یک درصد تخت‌های اقامتی در استان است و به عبارت دیگر ۹۹ درصد ظرفیت هتل‌های استان خالی است.

رسول‌زاده اضافه کرد: بخشی از این عدد شامل مشتریان ثابت هتل‌ها اعم از فوتبالیست‌ها، کارکنان شرکت‌های خارجی و داخلی و … می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در هتل‌ها در حال اجرا است ‌و این اقدامات به صورت روزانه توسط بازرسان اداره‌کل و جامعه مورد بازدید و نظارت قرار می‌گیرد.

روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی