۹۸ درصد معلمان آذربایجان‌شرقی واکسینه شده‌اند
۹۸ درصد معلمان آذربایجان‌شرقی واکسینه شده‌اند

تبریز -نهال امید - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۹۸ درصد معلمان شاغل در مدارس دولتی و غیر دولتی استان واکسینه شده‌اند، گفت: ۲ درصد باقیمانده در صورت تدریس حضوری ملزم به دریافت واکسن هستند.

به گزارش نهال امید عاشور اکرمی روز دوشنبه در گفت و گوی خبری با اشاره به آخرین اقدامات بهداشتی انجام شده برای بازگشایی مدارس اظهار کرد: سلامت محیطی مدرسه و سلامت فردی دانش آموزان، معلمان و اولیا برای ما در اولویت بوده و شرط آموزش حضوری است.

وی با بیان اینکه طبق یافته های جهانی و ملی، دانش‌آموزانی که به هر دلیلی از آموزش مجازی استفاده می کنند حدود ۲ ماه از بقیه دانش آموزان عقب می مانند، افزود: کرونا باعث شد تا مسائلی چون نابرابری آموزشی، افت کیفیت تحصیلی، کاهش همبستگی اجتماعی، تضعیف سلامت روانی و جسمانی در دانش آموزان اتفاق افتد.

اکرمی ادامه داد: اولویت اول آموزش و پرورش استان آموزش حضوری و باز کردن مدارس شبانه روزی با ۱۸ هزار دانش آموز با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی است و اولویت بعدی پایه های اول، دوم و سوم ابتدایی است چرا که آموزش حضوری بهترین نوع یادگیری برای این گروه می باشد و اولویت سوم،  آموزش حضوری دروس عملی مهارت محور و هنرستان ها هستند.

وی در مورد واکسن دانش آموزان نیز گفت: وزیر بهداشت و درمان و همه مسوولان آموزش و پرورش در تلاش هستند که دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال برای سال تحصیلی جدید طی دو هفته آینده حتما واکسینه شوند.

اکرمی تاکید کرد: پیش دبستانی های دولتی و غیر دولتی هم در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند آموزش حضوری را برگزار کرده ولی در غیر این صورت آموزش ها به صورت غیر حضوری ادامه دارد.

به گزارش نهال امید ،  مجموع دانش آموزان آماده تحصیل در آذربایجان شرقی حدود ۷۵۰ هزار نفر است که از این تعداد ۱۵۵ هزار و ۴۹۳ دانش آموز در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم، هیچ گونه امکان دسترسی به آموزش های مجازی از طریق تلفن همراه و رایانه را ندارند و نمی توانند به شبکه آموزش صدا و سیما نیز دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایرنا