۹۷ روستای مراغه از آب شرب بهداشتی بهره‌مند هستند
۹۷ روستای مراغه از آب شرب بهداشتی بهره‌مند هستند

معاون عمرانی فرماندار مراغه گفت: هم اکنون ۹۷ روستای این شهرستان از شبکه آبرسانی و آب شرب بهداشتی بهره‌مند هستند.

به گزارش نهال امید، نقی مسکینی در بازدید از روستاهای بخش سراجوی مراغه افزود: با تلاش شرکت آب و فاضلاب، در سال های اخیر بیشتر روستاهای این شهرستان زیرپوشش خدمات شبکه اب شرب قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: بهره مندی مناسب روستاها از آب شرب بهداشتی از رویکردهای دولت تدبیر و امید بوده و تقویت این امر نیازمند همراهی و مشارکت فعال روستاییان است.

وی با اشاره به اجرای طرح های هادی روستایی در این شهرستان اضافه کرد: اجرای مناسب این طرح ها می تواند زمینه ساز خدمت رسان و بهبود معابر مناطق روستایی شود.

وی افزود: هم اکنون نیز طرح های هادی روستایی در روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته این شهرستان به ویژه در بخش سراجوی این شهرستان در حال اجراست.

بخشدار سراجو نیز در این بازدید گفت: برخی از روستاهای بخش سراجو با توجه به بافت جمعیتی نیازمند اجرای طرح های عمران روستایی هستند.

فرخ محمدزاده افزود: توسعه شبکه آب شرب و اجرای طرح های هادی روستایی، گام مهمی در رفع مشکلات روستاییان این بخش خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه نیز گفت: هم اکنون ۳۵ هزار نفر از روستاییان این شهرستان زیر پوشش خدمات شبکه آب شرب روستایی هستند.

ابراهیم سلیمانی افزود: سه مجتمع آبرسانی شهید دهقان، سراجوی غربی و سراجوی شرقی، به روستاییان بخش مرکزی و سراجوی این شهرستان خدمت می‌دهند.

وی اضافه کرد: ۲۶ روستا از خدمت مجتمع شهید دهقان، ۳۳ روستا از مجتمع سراجوی شرقی و نیز پنج روستا از طریق مجتمع سراجوی غربی، آب شرب بهداشتی دریافت می کنند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه نیز در این بازدید گفت: در راستای خدمات رسانی متوازن به روستاهای این شهرستان، هم اکنون طرح های هادی روستایی از جمله در روستای قوم تپه بخش سراجو در حال اجراست.

خلیل احمدیان افزود: اجرای طرح هادی روستایی در روستاهای کمتر توسعه یافته زمینه ساز بهبهود خدمات به روستاییان تلاشگر خواهد بود.

شهرستان مراغه از ۲ بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای ۱۷۳ روستا شامل ۷۴ روستا در بخش مرکزی و ۹۹ روستا در بخش سراجو است.

این شهرستان با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا