۹پرواز فوق‌العاده فرودگاه تبریز برای بازگرداندن مسافران ایرانی از ترکیه
۹پرواز فوق‌العاده فرودگاه تبریز برای بازگرداندن مسافران ایرانی از ترکیه

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹ پرواز ورودی از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز برای بازگرداندن یک هزار و ۱۳۶ مسافر از ترکیه از سوی شرکت‌های هواپیمایی ترکیش، معراج، ایرتور و آتا انجام شده است.

به گزارش نهال امید، رامین آذری گفت: برای بازگرداندن هموطنان عزیز از استانبول به تبریز  روز چهارشنبه ۲۱ خرداد ۹۹ در ساعت ۲۱:۰۰ شب (به وقت ایران) پرواز شماره ۶۶۰۲ شرکت هواپیمایی آتا با هواپیمای A۳۲۰ انجام می شود.

وی گفت: باتوجه به اقدامات پیشگیرانه و مستمر در فرودگاه تبریز در راستای مقابله با ویروس کرونا و تمهیدات لازم جهت پایش و غربالگری مسافران این پرواز در هنگام ورود به فرودگاه تبریز، انجام می‌گیرد.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شود.

  • منبع خبر : ایرنا