۸۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی شناسایی شد
۸۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان گفت: ۸۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی شناسایی شد.

به گزارش نهال امید، محمدحسین صومی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد با بیان اینکه فقط با ماندن در خانه می‌توانیم کرونا را شکست دهیم، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۹ مورد مثبت به تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی اضافه شد.

وی سپس با اشاره به اینکه شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان هستیم، ابراز داشت: تاکنون در این استان ۱۳۶۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد نیز ۱۳۰ نفر جان باخته‌اند.

صومی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته متأسفانه ۱۰ نفر دیگر بر اثر ابتلاء به کرونا در استان جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند. کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

وی از بسیج تمام امکانات استان برای درمان مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم.

دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

ویروس کرونا خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

مهر