۸۰ درصد داوطلبان انتخابات شوراها در آذربایجان‌شرقی تایید صلاحیت شدند
۸۰ درصد داوطلبان انتخابات شوراها در آذربایجان‌شرقی تایید صلاحیت شدند

به گزارش نهال امید: رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان‌شرقی گفت: صلاحیت ۸۰ درصد داوطلبان این انتخابات در استان احراز شد.

جعفر راستی در یک گفت و گوی خبری افزود: ۲۰ درصد داوطلبان ثبت نام کننده برای انتخابات شوراهای اسلامی استان،  انصراف داده یا صلاحیت آنها احراز نشده است.

وی اظهار کرد: بالاخره بعد از بررسی های هیات های اجرایی و نظارت، کار بررسی صلاحیت داوطلبان به اتمام رسید؛  امروز نتایج به فرمانداری ها و آنها هم به ردصلاحیت شدگان اطلاع می دهند.

راستی اضافه کرد: ردصلاحیت شدگان  ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان شرقی چهار روز وقت دارند که اعتراضات خودشان را تقدیم هیات نظارت استانی، مستقر در ساختمان استانداری آذربایجان شرقی در تبریز کنند و ما نیز بعد از اخذ اعتراضات ۱۰ روز فرصت داریم که آنها را بررسی کنیم.  

وی با بیان اینکه به احتمال قوی در بررسی اعتراضات نیز صلاحیت درصدی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در استان تایید می شود، گفت: نتیجه نهایی بررسی اعتراضات رد صلاحیت شدگان ۱۴ روز دیگر اعلام می شود.

فرصت بررسی صلاحیت داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و  روستا ششم اردیبهشت به پایان رسید.  

به گزارش ایرنا،  ۱۱ هزار و ۳۰۱ نفر در آذربایجان شرقی به عنوان داوطلب ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و ۲ هزار و ۸۰۴ نفر نیز برای شوراهای اسلامی شهرها ثبت نام کردند.

در استان بیش از چهار میلیون نفری آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۷۶ روستا  وجود دارد که در بیش از ۹۰ درصد، ثبت نام‌ها برای انتخابات شوراهای اسلامی به حد نصاب قانونی رسیده و انتخابات در آنها برگزار خواهد شد.

  • منبع خبر : ایرنا