۵ هزار تاکسی تبریز به سیستم پرداخت الکترونیکی مجهز شد
۵ هزار تاکسی تبریز به سیستم پرداخت الکترونیکی مجهز شد

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز از تجهیز پنج هزار تاکسی به سیستم پرداخت الکترونیکی خبر داد.

به گزارش نهال امید، سعید بشیریان در این خصوص اظهار کرد: ۱۱ هزار تاکسی در سطح شهر تبریز مشغول به فعالیت بوده که در فاز نخست پنج هزار تاکسی به سیستم پرداخت الکترونیکی مجهز شده است.

وی، هدف از این اقدام را کاهش پرداخت‌های نقدی و گام نهادن به سوی پرداخت‌های الکترونیکی عنوان کرد و افزود: بدین ترتیب مسافران می‌توانند از طریق گوشی‌های هوشمند و بارکدخوان نسبت به پرداخت کرایه خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: این اقدام از طریق اپلیکیشن «تبریزلی» انجام خواهد یافت و هم اکنون توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز در مرحله آماده سازی تبلیغات و ارائه آموزش‌های لازم برای شهروندان تبریزی است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز یادآور شد: برای آن دسته از شهروندانی که گوشی هوشمند نداشته و یا سالمند هستند نیز پیش بینی‌های لازم انجام شده و این افراد می‌توانند با تهیه کارت و افزایش اعتبار آن، کرایه خود را پرداخت کنند.

وی یادآور شد: هدف نهایی مجموعه تاکسیرانی شهرداری تبریز کاهش تدریجی پرداخت‌های نقدی در تاکسی‌های شهری است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی کرایه تاکسی‌ها نسبت به سال ۹۸، گفت: تمامی مراحل قانونی این افزایش نرخ کرایه انجام شده و پس از ابلاغ شورای شهر به شهرداری، به رانندگان و همشهریان اطلاع رسانی خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی در پایان یادآور شد: با تاکید ستاد مقابله با کرونا، روزانه پنج خودرو گشتی در سطح شهر وظیفه نظارت بر عملکرد رانندگان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط آن‌ها را بر عهده دارند.

  • منبع خبر : ایسنا