۵۰مبتلا به کرونا بعد از هر مراسم عروسی و عزا شناسایی می‌شوند
۵۰مبتلا به کرونا بعد از هر مراسم عروسی و عزا شناسایی می‌شوند

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی گفت: بعد از برگزاری هر مراسم عروسی یا عزا حدود ۵۰ نفر مبتلا به کرونا در میان شرکت‌کنندگان شناسایی می‌کنیم.

به گزارش نهال امید، سیمین خیاط‌زاده در گفت‌وگوی خبری پنجشنبه شب افزود: با وجود اینکه هنوز برگزاری مراسم های بزرگ مانند عروسی‌ها و عزاداری‌ها در تعداد زیاد را توصیه نکرده‌ایم، اما متاسفانه مردم این کار را انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: هنوز به افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، توصیه می‌کنیم در خانه بمانند و افرادی که به دلایل اقتصادی مجبور به حضور در بیرون از خانه هستند، حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و ناظران هم حتمابر نحوه اجرای آن نظارت کنند.

وی با بیان اینکه هر روز نتیجه حدود ۳۰ درصد نمونه‌ها در آزمایشگاه مثبت می‌شود، گفت: خوشبختانه تعداد موارد فوتی هنوز چندان زیاد نیست، اما نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافته، اما درصد فوت همچنان چهار درصد است.

خیاط زاده اظهار کرد: بیماری در هفته‌های گذشته منجر به فوت افراد با سن پایین هم شده و افزایش ورود به بیمارستان‌ها را با شیب ملایم ملاحظه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش افرادی که زیر ونتیلاتور هستند و حتی وجود یک نفر مبتلا هم ما را نگران می‌کند و هشداری برای ما است.

وی  با ارایه توصیه‌های بهداشتی به نمازگزاران به دنبال تصمیم برای برگزاری فریضه نماز جمعه از فردا، اظهار کرد: این تصمیم بر اساس اطلاعات ارائه شده دو هفته قبل که وضعیت زرد بود، گرفته شد.

وی تاکید کرد: از نمازگزاران خواهش می‌کنیم برای ادای این فریضه دینی بدون ماسک در مصلی حضور پیدا نکرده و فاصله ۱.۵ متری را رعایت کرده و با خودشان سجاده و مهر شخصی به همراه داشته باشند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: نمازگزاران برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی در وضو خانه مصلی تا حد ممکن در خانه وضو بگیرند و فاصله مورد تاکید را در وسایل نقلیه عمومی رعایت کرده و به صورت یکی در میان بر روی صندلی‌ها بنشینند. 

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود نماز گزاران پس از اتمام فریضه دینی و هنگام ترک محل، تجمع نکنند.

  • منبع خبر : ایرنا