۴۷ درصد از خانه‌های روستایی آذربایجان‌شرقی مقاوم‌سازی شده است
۴۷ درصد از خانه‌های روستایی آذربایجان‌شرقی مقاوم‌سازی شده است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۷ درصد از خانه‌های روستایی استان مقاوم‌سازی شده است. محمدرضا پورمحمدی، روز سه شنبه در جلسه کمیته راهبری طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، افزود: مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی استان در سال جاری دو درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. وی با قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌های مسئول و […]

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۷ درصد از خانه‌های روستایی استان مقاوم‌سازی شده است.

محمدرضا پورمحمدی، روز سه شنبه در جلسه کمیته راهبری طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، افزود: مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی استان در سال جاری دو درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی با قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌های مسئول و پیگیری‌های معاونت عمرانی استانداری در موضوع مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، اظهار داشت: با وجود تمرکز استان به امر بازسازی واحدهای تعمیری و تخریبی زلزله اخیر در شهرستان‌های سراب و میانه، عملکرد استان در مقاوم‌سازی واحدهای روستایی جای قدردانی دارد.

استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: توجه ویژه به مقاوم‌سازی منازل روستایی در استان بعد از این هم باید با حساسیت ویژه‌ای دنبال شود تا در زمان حوادث طبیعی مانند زلزله شاهد کمترین میزان خسارات و تلفات باشیم.

پورمحمدی، خواستار ایمن‌سازی اصولی شهر تبریز برای کاهش تلفات و خسارات در زمان بحران‌ها و حوادث طبیعی شد و ادامه داد: بی‌توجهی به این موضوع، فاجعه بزرگ انسانی را در زمان حوادث احتمالی به دنبال خواهد داشت.
 
وی محرومان و مستضعفان را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی دانست و یادآوری کرد: با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت برخی از روستاها و حاشیه شهرها مناسب نیست که حل این معضل نیازمند رسیدگی هرچه بهتر و بیشتر به مشکلات روستاییان است.
 
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه آمار مقاوم‌سازی منازل روستایی در استان بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: این موضوع اهمیت خود را در زلزله‌های اخیر شهرستان‌های سراب و میانه به خوبی نشان داد.

تقی کرمی، افزود: حمایت تسهیلاتی برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاها از مهم‌ترین اولویت های استان است.

  • منبع خبر : ایرنا