۴۰ درصد تاکسی‌های مراغه به سامانه هوشمند پرداخت کرایه مجهز شد
۴۰ درصد تاکسی‌های مراغه به سامانه هوشمند پرداخت کرایه مجهز شد

سرپرست شهرداری مراغه به اجرای طرح پرداخت سریع کرایه تاکسی با عنوان «نیترو پِی» اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح تاکنون ۴۰ درصد از تاکسی‌های شهری به سامانه هوشمند پرداخت مجهز شده است. شهرام مروتی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این طرح با تلاش یک شرکت فناوری در مراغه طراحی و […]

سرپرست شهرداری مراغه به اجرای طرح پرداخت سریع کرایه تاکسی با عنوان «نیترو پِی» اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح تاکنون ۴۰ درصد از تاکسی‌های شهری به سامانه هوشمند پرداخت مجهز شده است.

شهرام مروتی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این طرح با تلاش یک شرکت فناوری در مراغه طراحی و تا زمان حاضر در ۴۷۸ تاکسی عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: در این طرح برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر کارت هوشمند صادر شده است و ۸۰۰ نفر نیز از طریق نسخه شهروند «نیترو پِی» به وسیله گوشی هوشمند از آن استفاده می‌کنند.

مروتی اظهار داشت: با اجرای این طرح مسافران دارای گوشی هوشمند از طریق اسکن بارکد نصب شده در تاکسی و مسافران فاقد گوشی از طریق کارت هوشمند و گوشی هوشمند راننده می‌توانند کرایه خود را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای پرداخت الکترونیکی کرایه در تاکسی‌های شهر مراغه از حدود چهار ماه پیش فراهم شده و این طرح مراحل آزمایشی خود را با موفقیت پشت سرگذاشته است.

پنج جوان عضو خانه استارت‌آپ مراغه طی اسفند ۱۳۹۸ و با هدف مقابله با شیوع کرونا، اپلیکیشن پرداخت سریع و هوشمند کرایه تاکسی را طراحی کرده بودند.

یک‌هزار و ۳۴۰ تاکسی درون شهری در مراغه وجود دارد و روزانه نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر از طریق این تاکسی‌ها جابه‌جا می‌شوند.