۳.۵ میلیارد تومان بیمه بیکاری ناشی از کرونا در هشترود پرداخت شد
۳.۵ میلیارد تومان بیمه بیکاری ناشی از کرونا در هشترود پرداخت شد

فرماندار هشترود گفت: ۳.۵ میلیارد تومان از محل بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا به ۷۵۰ نفر در شهرستان پرداخت شد.

به گزارش نهال امید، امین امینیان در جلسه ستاد شهرستانی کرونا افزود: همچنین پنج میلیارد و ۸۵۲ میلیارد تومان تسهیلات برای شغل هایی که از کرونا متضرر شده اند تصویب شده و تاکنون هزار و ۷۵۶ کارگاه در بخش های کشاورزی،  صنعت،  معدن،  اصناف،  هتل ها و غذاخوری ها برای برخورداری از این تسهیلات ثبت نام کرده اند که ۵۱۰ میلیون تومان پرداخت شده است.  
وی با بیان اینکه همه ادارات و دستگاه ها مکلف به تهیه و ارائه طرح یک ساله همزیستی با ویروس کرونا هستند گفت: طبق آمارهای موجود تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از بیماری کرونا در رو به افزایش بوده و این نشان می دهد خطر بیماری کرونا هنوز دفع نشده و باید شرایط و سبک زندگی مان را متناسب با آن تغییر دهیم.  
فرماندار هشترود تاکید کرد: همه ادارات وظیفه دارند تا در محیط اداری پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از ارائه هرگونه خدمات به مراجعین فاقد ماسک خودداری کنند.

امینیان افزود: به لحاظ وضعیت قرمز کرونایی هشترود محدودیت‌ها یک هفته دیگر تمدید شده و برای قطع زنجیره شیوع، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مرتب دست ها باید رعایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مردم درخواست کرد تا جهت جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و احترام گذاشتن به زحمات شبانه روزی و طاقت فرسای کادر درمانی، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی از برگزاری هرگونه تجمع و مراسم عروسی و عزا اجتناب کرده و مسوولان را در مبارزه با این بیماری یاری کنند.

  • منبع خبر : ایرنا