۳۷ هزار نوآموز در آذربایجان‌شرقی سنجش سلامت می‌شوند
۳۷ هزار نوآموز در آذربایجان‌شرقی سنجش سلامت می‌شوند

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از اول مرداد، گفت: امسال ۳۷ هزار نوآموز در استان سنجش می‌شوند.

به گزارش نهال امید، جعفر پاشایی در جلسه هماهنگی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی، اظهار کرد: آغاز طرح سنجش از اول مرداد تا پایان شهریور است و این طرح در ۴۱ پایگاه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هزینه اجرای طرح برای هر نوآموز ۴۰ هزار تومان است که از طریق سامانه انجام و زمان حضور به طور هوشمند از طریق سیستم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فاصله زمانی ۳۰ دقیقه از هم تنظیم خواهد شد و هیچ گونه نگرانی از بابت تجمع وجود ندارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان نیز گفت: طبق هدف گذاری برنامه سالانه سال ۹۹ سنجش استان موظف به ارزیابی ۹۹.۸  درصد دانش آموزان بدو ورود و حدود ۷۰ درصد نوآموزان پیش دبستانی است  بنابراین در سال گذشته ۲۴ منطقه تحت پوشش ارزیابی پیش دبستانی بود که امسال ۲۶ منطقه مورد ارزیابی خواهد بود.

مریم خوشبخت افزود: با توجه به اینکه سال گذشته در اجرای طرح سلامت جسمانی ۳۳ هزار و ۳۵۰ نفر از دانش آموزانی که امسال کلاس اول خواهند بود مورد ارزیابی قرار گرفته اند پیش بینی می شود امسال ۳۷ هزار نفر طی این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرند و تعداد دانش آموزان جا مانده از سال قبل ۸۵۱ نفر است که امسال آنها نیز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نوبت گیری توسط مدیر مدرسه از طریق سامانه سنجش انجام می شود و مدیران مدارس به اولیا اطلاع دهند که جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی فقط یکی از اولیا همراه نوآموز در محل سنجش حضور یابد.

وی، مدارک مورد نیاز برای سنجش را شناسنامه کودک و والدین، کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس، مبلغ ۴۰۰۰۰ تومان اعلام کرد.

وی گفت: جهش در پایه های دوم، سوم، چهارم، و پنجم و همچنین «جهش برای بار دوم» از یک تیر تا پایان تیرماه بدون تمدید خواهد بود و مدارک مورد نیاز شامل : اصل شناسنامه، پرینت برگه نوبت گیری با الصاق عکس ممهور به مهر مدرسه، و هزینه ۱۲۰۰۰۰  هزار تومان که از طریق درگاه اینترنتی قابل پرداخت است.

  • منبع خبر : ایسنا