۲۸ درصد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی زنان خانه‌دار هستند
۲۸ درصد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی زنان خانه‌دار هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: زنان خانه دار ۲۸ درصد از موارد مثبت بیماری کرونا در آذربایجان شرقی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش نهال امید، عباسعلی درستی،با بیان این مطلب اظهار کرد: ۰.۸ موارد مثبت کرونا مربوط به بنگاه‌های املاک و خودرو، ۵.۵ درصد مربوط به دانش آموزان، ۲.۲ درصد مربوط به دانشجویان، ۰.۲ درصد مربوط به زندانیان بود.

وی افزود: همچنین سربازان، ۰.۳ درصد، کادر بهداشت، ۰.۵ درصد، کادر درمان ۱۰ درصد، نظامیان ۱.۳ درصد و کشاورزان و دامداران یک درصد و کارمندان بانک ۰.۴ درصد از موارد مثبت بیماری را شامل می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: بر خلاف تصوراتمان، فقط یک نفر از کارکنان جایگاه‌های سوخت مبتلا شده بود و این نشانگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن است.

وی، سهم کارکنان ادارات در ابتلا به کرونا را ۱۱ درصد و کارگران شرکت‌های مواد غذایی را حدود ۰.۵ درصد عنوان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تجمع بیماری در برخی از شهرهای آذربایجان شرقی در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در این استان اظهار کرد: تجمع بیماری نسبت به جمعیت در شهرستان‌های بناب، میانه، هریس و هشترود بیشتر بود.

 وی با اشاره به تجمع بیماری در شهرستان‌های استان طی ۱۰ روز گذشته، خاطرنشان کرد: موارد مثبت بیماری طی ۱۰ روز گذشته در شهرستان‌های بناب و چاراویماق بیشتر شده است.

  • منبع خبر : ایسنا