۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در سد خداآفرین رهاسازی شد
۲۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در سد خداآفرین رهاسازی شد

عملیات رهاسازی ۲۵۰ هزار بچه ماهی در مخزن سد خداآفرین امروز شنبه با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و جمعی از مسوولان محلی آغاز شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در آیین رهاسازی بچه ماهی در مخزن سد خداآفرین گفت: برای این مرحله از راهسازی بچه ماهی در مخزن سد خداآفرین سه میلیارد ریال […]

عملیات رهاسازی ۲۵۰ هزار بچه ماهی در مخزن سد خداآفرین امروز شنبه با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و جمعی از مسوولان محلی آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در آیین رهاسازی بچه ماهی در مخزن سد خداآفرین گفت: برای این مرحله از راهسازی بچه ماهی در مخزن سد خداآفرین سه میلیارد ریال هزینه شده است.

اکبر فتحی افزود: در این مرحله بچه ماهی گرمابی از جمله کپور، بیگ هد و فیتو فاگ پنج گرمی به منظور پرورش در این مخزن رها سازی شده که پس از دو سال، صید و به بازار عرضه می شود.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم این طرح نیز یک میلیون قطعه بچه ماهی دیگر در این سد رها سازی می شود که با انجام آن افزون بر ایجاد فرصت شغلی برای ۱۰۰ نفر، ظرفیت تولید ماهی استان هم یک هزار تن در سال افزایش می یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به این که به زودی طرح پرورش ماهی در قفس هم در مخزن سد خداآفرین اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: عملیات طرح پرورش ماهی در قفس با همکاری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در این سد با سرمایه بخش خصوصی آغاز خواهد شد و به همین منظور پنج نفر از سرمایه گذاران و بهره برداران به این شرکت معرفی شده اند.

سد خداآفرین بر روی رودخانهٔ ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان در فاصلهٔ ۱۹۶ کیلومتری پایین‌دست سد ارس و سد مارازاد و در محدودهٔ شهرستان خداآفرین استان آذربایجان شرقی در ۲۴۰ کیلومتری شمال‌شرقی شهر تبریز میان پل خداآفرین و روستای ساریجالو قرار دارد؛ ظرفیت مخزن این سد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب است.

  • منبع خبر : ایرنا