۲۰ میلیارد تومان برای نوسازی بافت‌های فرسوده آذربایجان‌شرقی هزینه شد
۲۰ میلیارد تومان برای نوسازی بافت‌های فرسوده آذربایجان‌شرقی هزینه شد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در ۹ سال گذشته ۲۷ هزار و ۶۲۷ واحد مسکونی موجود در بافت‌های فرسوده برای نوسازی و دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند، گفت: تاکنون برای این منظور ۲۰ میلیارد تومان در استان هزینه شده است

به گزارش نهال امید، ابوالقاسم سلطانی، با بیان اینکه این واحدها به صورت خودمالکی هستند، افزود: این واحدها در قالب نوسازی و بازسازی از تسهیلات بانکی مخصوص بافت‌ های فرسوده، بسته‌ های تشویقی و تخفیف ‌های صدور پروانه ساختمانی برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه از این تعداد برای نوسازی و بازسازی ۲۰ هزار و  ۳۷۵ واحد مسکونی قرارداد منعقد شده است، اظهار داشت: آذربایجان شرقی در اجرای طرح بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی موجود در بافت های فرسوده جزو ۳ استان برتر کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، تعداد تسهیلات بانکی صندوق یکم (خرید و ساخت) در قالب طرح اقدام ملی در نیمه دوم سال ۹۷ را حدود یکهزار و ۶۵۰ واحد و از سال ۱۳۹۷ تاکنون حدود ۲ هزار و ۶۱۲ واحد اعلام کرد.

سلطانی، ادامه داد: در ۲ سال اخیر حدود ۷۴ طرح بازآفرینی شهری از محل اعتبارات پایدار و اعتبارات تبصره ۱۸ شرکت بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی آذربایجان شرقی با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا  شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۷ پروژه با اعتباری معادل ۴.۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و ۵۷ پروژه دیگر بیش از ۱۵.۵ میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست.

وی یادآوری کرد: پله ‌گذاری محله ملازینال و محله خلیل آباد تبریز، ساماندهی ورودی و پیاده‌روسازی محله چلب ورودی اهر، جدول بندی معابر و آسفالت محله انزاب مراغه، احداث پل ارتباطی روی قوبی چای، بهسازی کفپوش محلات و ساماندهی حاشیه مسیل رودخانه قوبی چای فازهای ۱و ۲و ۳، توسعه شبکه فاضلاب و بهسازی و آسفالت معابر در حاشیه شهرک ولیعصر میانه از مهمترین پروژه‌های اجرا شده در حوزه نوسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده آذربایجان شرقی از سال ۹۷ تا کنون است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، گفت: تبدیل گورستان قدیمی ستارخان در محله فقیرنشین تبریز به فرهنگسرا، احداث کتابخانه، سالن ورزشی، پارک و فضای سبز از پروژه های در دست اقدام این اداره کل در حوزه بازآفرینی شهری است.

سلطانی، بهسازی و آسفالت معابر و کمک به مسیرگشایی‌های مربوط به پیشنهادات طرح تفضیلی شهر تبریز، احداث خانه محله، کتابخانه و مدرسه در محله آغداش بناب، توسعه شبکه فاضلاب میانه، دیوارکشی خط راه‌آهن محله عشرت آباد مراغه، ساماندهی مسیل سید دره سی هشترود، احیا، نوسازی و بهسازی پیرامون مسجد جامع هشترود، احداث مدرسه در محله بازار ملکان و محله علی آباد و میناخور مرند را از دیگر پروژه های این اداره کل در حوزه بازآفرینی شهری اعلام کرد.

  • منبع خبر : ایرنا