۲۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز تعمیر می‌شود
۲۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز تعمیر می‌شود

شهردار تبریز گفت: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر از محل اعتبارات دولتی تعمیر و به این ناوگان اضافه می‌شود.

به گزارش نهال امید، ایرج شهین باهر  در جلسه رسیدگی به مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر با اشاره به انجام هماهنگی های لازم برای تعمیر این تعداد اتوبوس، افزود: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند توجه مسوولان است.

وی با بیان اینکه ۸۷.۵ درصد تامین منابع مالی حمل و نقل عمومی بر عهده دولت است، اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز از این میزان منابع نیم درصدش را هم دریافت نکرده است.

شهین باهر از اعضای شورای اسلامی و نمایندگان استان در مجلس خواست به این موضوع توجه کرده و پیگیر تحقق بودجه در این زمینه باشند چرا که متقاضی استفاده از حمل و نقل عمومی اقشار ضعیف جامعه هستند و این مطالبات باید با پیگیری های لازم وصول شود.

وی یادآوری کرد: بعد از ۲ سال دوندگی و پیگیری، فقط ۱۳۰ میلیارد تومان یعنی کمتر از نیم درصد تعهدات دولتی، آن هم به صورت اوراق برای نوسازی اتوبوس ها اخذ شده است که لایحه آن نیز هفته جاری در صحن علنی شورا اعلام وصول شد.

در کلان شهر ۷۰۰ اتوبوس درون شهری وجود دارد که از این تعداد ۵۵۰ دستگاه فعال هستند و روزانه حدود ۸۰۰ هزار نفر را جابجا می کنند.  

۱۶۰ دستگاه اتوبوس حمل و نقل درون شهری تبریز بالای ۱۲ سال عمر دارند که غیراستاندارد محسوب می شوند.

همچنین روزانه حدود ۱۵ هزار نفر نیز توسط متروی تبریز جابجا می شود که در صورت تکمیل خط اول به طول ۱۸ کیلومتر این رقم تا ۱۰۰ هزار نفر قابل افزایش است.

  • منبع خبر : ایرنا