۱.۶ میلیون برگ اسناد و املاک در مراغه ثبت الکترونیکی شد
۱.۶ میلیون برگ اسناد و املاک در مراغه ثبت الکترونیکی شد

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک مراغه با اشاره به ساماندهی پرونده‌های قدیمی اسناد و املاک گفت: تاکنون ۱.۶ میلیون برگ اسناد و املاک در این شهرستان ثبت و آرشیو الکترونیکی شده است.

به گزارش نهال امید، حسین کرمی افزود: در راستای تسهیل رد رسیدگی به پرونده های اسناد و املاک، این تعداد برگ اسناد که برخی از آنها چندین دهه قدمت داشته اند، اسکن و به صورت پرونده الکترونیکی در سامانه سازمان ثبت اسناد بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح الکترونیکی کردن در جهت کاستن از پرونده های کاغذی، تسریع در تبادل اطلاعات و نیز گردش پرونده ها با ضریب امنیتی بالا انجام می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۸۹ هزار و ۴۸۰ پرونده  ثبتی در آرشیو این اداره ثبت شده است اضافه کرد: در طول سال گذشته یک هزار و ۱۵۰ پرونده به این اداره ارائه شده که به صورت الکترونیکی ساماندهی شده است.

وی گفت: همچنین در راستای نظارت بر اسناد رسمی، در طول سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۹۲ برگ سند موجود و ۱۹ دفتر اسناد رسمی در این شهرستان مورد بازرسی بازرسان این اداره قرار گرفته است.

وی افزود: در راستای اجرای پرونده های موجود ارائه شده به شعبه اجراییان اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان، در طول سال گذشته، ۹۷۳ پرونده تشکیل و ۷۳۰ پرونده نیز مختومه شده است.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۳۲.۵ میلیارد تومان از موسسات و نهادهای دولتی و بیش از ۲۱ میلیارد تومان نیز از موسسات و شرکت های خصوصی در قالب اجراییات صادر شده از سوی این سازمان از طریق بانک ها وصول شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت، ۱۱۷ شرکت و موسسه و ۶ تعاونی در این اداره به ثبت رسیده و ۱۶ شرکت و پنج تعاونی نیز از طریق ثبت شرکت ها منحل شده اند.

وی افزود: همچنین ۶۲۷ مورد تغییرات شرکت های در این شهرستان ثبت و ۹ مورد کارت بازرگانی نیز در واحد ثبت شرکت های این سازمان صادر شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

  • منبع خبر : ایرنا