۱۶۷ پایگاه دایمی بینایی کودکان آذربایجان‌شرقی را می‌سنجند
۱۶۷ پایگاه دایمی بینایی کودکان آذربایجان‌شرقی را می‌سنجند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز طرح سنجش بینایی کودکان استان اعلام کرد: این اقدام در ۱۶۷ پایگاه دایمی و بیش از یکهزار پایگاه سیار در سرسر استان انجام می‌شود.

به گزارش نهال امید، فرگل صحاف گفت: پارسال حدود ۱۵۹ هزار کودک، معادل ۸۱ درصد کودکان آذربایجان شرقی از نظر سنجش بینایی غربالگری شدند که ۹۶ درصد آنان سالم بودندو تنها چهار درصد نیازمند معاینات پزشکی بودند.

وی افزود: از این چهار درصد، معادل حدود  ۶ هزار و ۳۶۰ نفر از کودکان غربالگری شده نیز  ۷۵ درصد دچار تنبلی چشم بودند.

وی اظهار کرد: طرح سنجش بینایی کودکان دامنه سنی سه تا ۶ سال را در بر می گیرد و انجام آن پانزدهم مرداد ماه امسال ادامه دارد. 

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، هدف اصلی از طرح سنجش بینایی را شناسایی کودکان مبتلا به تنبلی چشم  و پیشگیری از آن عنوان کرد و ادامه داد: در راستای اجرای این طرح سراسری کودکان می توانند با مراجعه به مراکز بهزیستی، بنیاد ژنتیک و مهدهای کودک مورد سنجش بینایی قرار گیرند و از سلامتی چشم خود آگاه شوند.

وی گفت: این برنامه به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا، این طرح در تمام پایگاه های سنجش بینایی آذربایجان شرقی، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با استفاده از ۲۳ دستگاه غربالگری بینایی به  اجرا می شود و خانواده ها نباید نگرانی داشته باشند. 

  • منبع خبر : ایرنا