۱۲ تقاطع حادثه‌خیز آذربایجان‌شرقی در حال اصلاح است
۱۲ تقاطع حادثه‌خیز آذربایجان‌شرقی در حال اصلاح است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲ تقاطع حادثه خیز موسوم به «تی شکل» در جاده‌های استان برای ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده‌ای در حال اصلاح است.

به گزارش نهال امید، غلامرضا رسول زاده،افزود: این طرح با استفاده از امکانات و تجهیزات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در راستای کاهش آمار تصادفات و آشکارسازی این تقاطع ها در جاده های آذرشهر، بستان آباد، جلفا، مراغه، ورزقان و شبستر اجرا می شود.

وی اظهار داشت: عملیات بهسازی این تقاطع ها با مطالعه نقاط پرتصادف و با استفاده از توان ادارات تابعه این اداره کل انجام می شود تا با اصلاح آن ها گامی مهم برای کاهش آمار تصادفات جاده ای استان برداشته شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ نیز ۲۱ تقاطع T شکل در جاده های مختلف استان اصلاح شده است، گفت: در ۴ ماه اول امسال ۹۷۶ کیلومتر از جاده های استان خط کشی شده است.

رسول زاده، با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۸ حدود ۲ هزار ۲۲۵ کیلومتر خط کشی در جاده های استان توسط این اداره کل انجام شده است، ادامه داد: امسال در راستای ارتقای ایمنی تردد در جاده های استان ۲۴ هزار و ۲۳۰ متر حفاظ جدید نصب و حفاظ های موجود نیز بهسازی شده است.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه بوده که از این میزان ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی و حدود ۴ هزار کیلومتر راه های اصلی، شریانی و بزرگراهی است.

  • منبع خبر : ایرنا