رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در واکنش به خبر دستگیری‌اش: کوچک‌ترین خلافی نکردم
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در واکنش به خبر دستگیری‌اش: کوچک‌ترین خلافی نکردم

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که کوچک‌ترین خلافی نکرده‌ام، گفت: نیاز مالی برای خلاف کردن ندارم و تمام تلاشم برای منافع و توسعه شهر است.

به گزارش نهال امید، شهرام دبیری در ابتدای جلسه‌ی شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار کرد: برای تنویر افکار عمومی مشکلی که برای بنده پیش آمده را روشن می‌کنم، زیرا برای مردم جای سوال است، موضوعی که بنده را به خاطر آن احضار کرده بودند مربوط به بنیاد تعاون ناجا و پروژه‌ی هشت بهشت بود.

وی افزود: پروژه هشت بهشت سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی بود که جلسه‌ای برای آن تشکیل شد و  صورت جلسه را امضا کردیم. طبق صورت جلسه مقرر شد عوارض را نقد پرداخت کنند، شورا نیز ۲۵ درصد تخفیف را مصوب کرده بود.

وی ادامه داد: مقرر شد  ۲۵ درصد تخفیف شامل پروژه‌ شود که بنده نیز صورتجلسه‌ی آن را امضا کردم، بر اساس این موضوع آن موقع نیز بنده را به هیئت حل اختلاف دعوت کرده و گفتند که این کار یک تخلف اداری بوده و نباید امضا می‌کردم.شهرداری بعد از مدتی تغییر کاربری را هم شامل تخفیف کرده بود که این موضوع نیز تخلف بوده است، بنده به عنوان ناظر در این پروژه بودم و امضای بنده تخلف محسوب می‌شد.

دبیری خاطرنشان کرد: اقدام مغایر ضوابط صورت نگرفته و حکم برائت دادند اما از آنجایی که دوباره این پرونده مورد بررسی قرار گرفت، همه امضاکنندگان را احضار کردند،همه این افراد با وثیقه امکان آزادی داشتند اما از شانس بنده سه روز تعطیل بود و میهمان این عزیزان بودم. از مسئولین قضایی تشکر می‌کنم و این حق آنهاست. 

وی بیان کرد: اگر این پروژه را امضا کردم و خودم را به خطر انداختم به دلیل تامین ۴۰ میلیارد پول برای شهرداری بود.

وی تاکید کرد: همواره امانت دار رای و اعتماد مردم هستم و از این اعتماد سوء استفاده نمی‌کنم. از مسئولان استان و مسئولان قضایی می‌خواهم از تمام کارکنان شهرداری که خود را به خطر می‌اندازند تا توسعه شهر رخ دهد، حمایت کنند.

رئیس شورای شهر تبریز افزود: از خبرنگاران می‌خواهم پیشرفت‌های مجموعه شهرداری و شورا را انعکاس دهند و برای خلافی که رخ نداده خبرهای آنچنانی نزنند که رسانه‌های معاند خوراک خبری داشته باشند.

  • منبع خبر : ایسنا