کمپ‌های ترک اعتیاد در مراغه بازگشایی می‌شوند
کمپ‌های ترک اعتیاد در مراغه بازگشایی می‌شوند

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه گفت: کمپ‌های ترک اعتیاد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از هفته اول تیرماه بازگشایی می‌شوند.

به گزارش نهال امید، موسی شعفی در نشست هماهنگی بازگشایی این کمپ ها افزود: با توجه به مصوبه ستاد کرونا در ماه های اخیر، این مراکز برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری تعطیل شده بود.

وی ادامه داد: با این وجود و با توجه به اینکه تردد معتادان متجاهر و پرخطر برای سلامت جامعه می تواند تهدیدی جدی باشد، کمپ های ترک اعتیاد فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

شعفی اضافه کرد: با آغاز به فعالیت مجدد این مراکز، کنترل و نظارت های بهداشتی توسط نهادهای متولی امر در زمینه رعایت موازین بهداشتی در آنها تشدید می شود.

وی افزود: برای این منظور، پروتکل های بهداشتی تدوین شده از سوی وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در کمپ های ترک اعتیاد مورد توجه قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: بازدید اولیه از وضعیت بهداشتی این مراکز از جمله تمهیداتی است که توسط مدیران و دستگاه های نظارتی و بهداشتی در قالب اکیپ مشترک پیش از بازگشایی انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: براساس بخشنامه های وزارت بهداشت، راهنمای پذیرش در کمپ های ترک اعتیاد براساس پروتکل های بهداشتی مصوب سازمان بهزیستی کشور خواهد بود.

احمد مجتهدی افزود: در این راستا، طرح فاصله گذاری اجتماعی در کمپ های ترک اعتیاد و نیز رعایت بهداشت عمومی و فردی و نحوه پذیرش به صورت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

رئیس پلیس پیشگیری مراغه نیز گفت: با آغاز به کار مجدد کمپ های ترک اعتیاد، معتادان متجاهر و پرخطر از سطح شهرستان جمع آوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی تحویل کمپ های ترک اعتیاد می شوند.

سرهنگ علی ریحانی افزود: با جمع آوری این معتادان، پایش سلامتی و بهداشتی آنان انجام شده و در مراکز ترک اعتیاد نگهداری خواهند شد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

  • منبع خبر : ایرنا