کسب عنوان برتر توسط مرکز مشاوره دانشگاه تبریز
کسب عنوان برتر توسط مرکز مشاوره دانشگاه تبریز

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه  تبریز گفت: مرکز مشاوره دانشجویان دانشگاه تبریز در ارزیابی مراکز مشاوره  دانشگاه های کشور در سال ۱۳۹۹ عنوان “مرکز مشاوره  برتر” را کسب کرد. جلیل باباپور، با  اعلام  این مطلب، افزود:  براساس لوح  معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان  وزارت  عتف، مرکز مشاوره دانشگاه تبریز در ارزیابی عملکرد مراکز مشاوره دانشجوئی در […]

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه  تبریز گفت: مرکز مشاوره دانشجویان دانشگاه تبریز در ارزیابی مراکز مشاوره  دانشگاه های کشور در سال ۱۳۹۹ عنوان “مرکز مشاوره  برتر” را کسب کرد.

جلیل باباپور، با  اعلام  این مطلب، افزود:  براساس لوح  معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان  وزارت  عتف، مرکز مشاوره دانشگاه تبریز در ارزیابی عملکرد مراکز مشاوره دانشجوئی در سال ۱۳۹۹ و ارائه خدمات ارزنده در زمینه  سلامت  روانی و اجتماعی دانشجویان  در  ایام  کرونا  عنوان “مرکز مشاوره برتر” را دربین مراکز مشاوره دانشجوئی سراسر کشور به دست آورد.

وی گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور که منجر به تعطیلی اکثر مراکز فرهنگی،  ورزشی و آموزشی شد، مرکز مشاوره دانشگاه تبریز با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و به کمک اساتید متخصص در  حوزه های مختلف روانشناسی، جامعه شناسی و روانپزشکی، اقدامات مفید و ارزشمندی را فراهم کرد.

وی افزود: به طوری که از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون بیش از ۵۰ کارگاه آموزشی و دو ویژه برنامه نوروزی برگزار کرده است و تعداد زیادی پوستر آموزشی، کلیپ و پادکست (رادیو اینترنتی) در موضوعات متنوع مرتبط با سلامت روان برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان، کارکنان و همچنین خانواده آنها ارائه کرده است.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تبریز، افزود: براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، پس از کنترل علائم جسمانی، پاندمی روانی – اجتماعیِ کرونا حداقل یک سال ادامه خواهد داشت و آموزش های روانی – تربیتی و مداخلات مشاوره ای و روانشناختی برای کاهش علائم ناشی از این اختلال ضروری است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا منجر به دگرگونی سبک زندگی و تعطیلی اغلب فعالیت‌ها از جمله مراکز آموزشی شده و  بسیاری از مدارس و دانشگاه ها اقدام به برگزاری کلاس های آنلاین به جای مشارکت حضوری کرد.

 استرس ناشی از این اختلال به بروز مشکلات روانشناختی متعددی از قبیل اضطراب، افسردگی، افکار خودکشی، وسواس، اختلال استرس پس از حادثه، اختلاف بین اعضای خانواده و به دنبال آن جدایی، طلاق و انواع آسیب های اجتماعی، نمونه‌هایی از این مشکلات منجر شده است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا