کرونا مشکلی در روند آموزش دانشگاه پیام نور ایجاد نکرد/ ثبت نام دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد
کرونا مشکلی در روند آموزش دانشگاه پیام نور ایجاد نکرد/ ثبت نام دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با بیان این‌که پاندمی کرونا هیچگونه محدودیتی در برگزاری کلاس‌ها و آموزش دانشگاه پیام نور نداشته است، گفت: دروس آزمایشگاهی، کارگاهی و عملی نیز با همکاری اساتید در بستر مجازی به نحوی برگزار می‌شود که دانشجویان متضرر نشوند و آموزش‌های کارگاهی و عملی را نیز به بهترین نحو دریافت […]

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با بیان این‌که پاندمی کرونا هیچگونه محدودیتی در برگزاری کلاس‌ها و آموزش دانشگاه پیام نور نداشته است، گفت: دروس آزمایشگاهی، کارگاهی و عملی نیز با همکاری اساتید در بستر مجازی به نحوی برگزار می‌شود که دانشجویان متضرر نشوند و آموزش‌های کارگاهی و عملی را نیز به بهترین نحو دریافت کنند.

بخشعلی معصومی در خصوص دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد این دانشگاه، اظهار کرد: ثبت نام بیست و یکمین دوره از دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور که با مجوز وزارت علوم و از طریق سازمان سنجش انجام می‌گیرد، از روز پنجم آذرماه آغاز شده و تا دوازدهم آذرماه نیز ادامه خواهد داشت؛ احتمال تمدید زمان ثبت نام برای شرکت در آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد وجود دارد که در صورت تمدید، به داوطلبان استان اطلاع داده خواهد شد.

وی افزود: از تمامی داوطلبان خواهشمندیم تا در بازه زمانی گفته شده با رجوع به سایت سازمان سنجش، پس از مطالعه دفترچه شرایط شرکت در این دوره‌، نسبت به ثبت نام اقدام کنند؛ در این راستا معمولا دانشجویان علاقه مند به تحصیل رشته‌های موردنظر در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر، دو الی سه درس از دروس ترم اول رشته موردنظر را انتخاب واحد کرده و تحت عنوان دانش پذیر ثبت نام می‌شوند.

وی ادامه داد: زمان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور هنوز مشخص نشده است اما پیش بینی شده تا در صورت رفع محدودیت‌های کرونایی، این آزمون در روز ۱۷ بهمن ماه به صورت حضوری در دانشگاه‌های پیام نور استانی برگزار شده و قبولین در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری به عنوان دانشجوی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش شوند.

معصومی در خصوص عملکرد آموزشی این دانشگاه در دوران کرونا، گفت: با توجه به اساسنامه دانشگاه دولتی پیام نور و برگزاری کلاس‌های نیمه حضوری و غیر حضوری در سال‌های گذشته، در دوران کرونا نیز با اتکا به تجربیات سال‌های قبل و بسترهای مناسب اینترنتی، دانشگاه پیام نور عملکرد بهتری نسبت به سایر دانشگاه‌ها به خصوص در امر آموزش مجازی و آنلاین داشته است.

وی افزود: اکنون تمامی کلاس‌های نظری این دانشگاه به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و نیاز به حضور دانشجو در دانشگاه نیست؛ هم‌چنین اساتید نیز می‌توانند در دانشگاه و یا خانه خود با بهره مندی از بستر آموزش مجازی در سامانه lms و برنامه ادوب کانکت، اقدام به تدریس مجازی کنند.

وی با اشاره به مشخص بودن منبع درسی دانشجویان در دانشگاه پیام نور، گفت: کلاس‌های مجازی برای رفع اشکال دانشجویان برگزار می‌شود و امتحان پایان ترم و ارزشیابی نیز به صورت غیر حضوری انجام می‌گیرد؛ تاکنون اساتید و دانشجویان همکاری و تعامل نزدیکی با یکدیگر داشته و با وجود پهنای باند نامحدود دانشگاه و افزایش تعداد ورود کاربران، هیچ گونه مشکلی در امر آموزش مجازی نداریم و دانشجویان می‌توانند به راحتی با مراجعه به سایت دانشگاه، از برنامه درسی و زمان امتحانات پایان ترم خود آگاه شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی در خصوص نحوه ثبت نام ورودی‌های جدید این دانشگاه، اظهار کرد: در ابتدا ثبت نام و تحویل مدارک دانشجویان به صورت غیرحضوری انجام گرفت و دانشجویان پس از ارسال مدارک و تایید آن توسط کارشناسان، اقدام به انتخاب واحد می‌کردند اما با توجه به تاخیر در اعلام نتایج کنکور سراسری، برای راحتی دانشجویان، لزوم آپلود مدارک برای ثبت نام برداشته شد و دانشجویان توانستند تنها با ورود کد قبولی و مشخصات فردی اقدام به ثبت نام کنند و تا آذرماه فرصت آپلود مدارک را دارند.

وی با تاکید بر این‌که دانشگاه پیام نور سعی می‌کند تا نهایت همکاری را با دانشجویان داشته باشد، گفت: دانشگاه پیام نور ارزان ترین دانشگاه از نظر دریافت شهریه در کشور محسوب می‌شود و نسبت به دانشگاه‌های دولتی، واحدهای پردیس و دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی کمترین هزینه را دریافت می‌کند؛ در راستای این امر نیز بسترهایی را فراهم کرده تا دانشجویان کمترین مشکل را در پرداخت شهریه داشته باشند.

وی در خصوص نحوه دریافت کمک تحصیلی در دانشگاه پیام نور، گفت: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به بانک مهر ایران درخواست وام تحصیلی کرده و از این طریق، بانک شهریه را در هر ترم پرداخت کند و دانشجو نیز هیچ گونه مشکلی از بابت پرداخت شهریه مواجه نشود؛ هم‌چنین صندوق رفاه دانشجویان نیز اقدام به پرداخت وام به دانشجویان می‌کند.

وی افزود: با توجه به تلاش دانشگاه پیام نور در راستای همکاری با دانشجویان، اکنون دانشجویان می‌توانند تنها با پرداخت ۳۰ درصد از شهریه ثابت نیز اقدام به ثبت نام و انتخاب واحد کنند؛ از این طریق هیچ دانشجویی به خاطر عدم توانایی در پرداخت شهریه از تحصیل عقب نمی‌ماند.

معصومی در خصوص تکمیل ظرفیت دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه نیز، گفت: تکمیل ظرفیت کارشناسی همانند سال‌های گذشته انجام می‌گیرد اما هنوز تاریخ مشخصی برای این امر تعیین نشده است، تکمیل ظرفیت مقطع ارشد نیز امسال برای اولین بار از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌های کشور ابلاغ خواهد شد و دانشجویان از این طریق می‌توانند در نیمسال دوم وارد دانشگاه شوند.

وی در خصوص چشم انداز دانشگاه پیام نور استان در ترم آتی، افزود: شرایط ترم آتی به چگونگی رفتار ویروس کرونا بستگی دارد اما دانشگاه پیام نور استان در سال تحصیلی جاری سعی می‌کند تا بسترهای الکترونیکی و سیستم آموزش مجازی خود را تقویت کرده و امکانات دانشگاه و دانشجویان را افزایش دهد.

وی ادامه داد: اکنون این دانشگاه به سمت کیفیت گرایی و بالا بردن کیفیت آموزش حرکت می‌کند تا با تقویت دو محور اساسی خود که شامل کتاب و آزمون است، اقدام به تمدید چاپ کتاب‌های درسی، به روزرسانی اطلاعات و … کرده تا دانشجویان از نظر کیفی، آموزش‌ها و استانداردهای لازم را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی، با بیان این‌که این دانشگاه، عدالت آموزشی را به طور کامل رعایت می‌کند، ادامه داد: منبع درسی برای تمامی دانشجویان دانشگاه پیام نور حتی در دور افتاده ترین نقاط نیز یکسان بوده و سطح سوالات در امتحانات برای تمامی دانشجویان به یک اندازه است که در این راستا کیفیت آموزش بالا رفته و سعی می‌شود تا بسترهای لازم جهت آموزش همه جانبه برای دانشجویان فراهم شود.

  • منبع خبر : ایسنا