کاهش ۹ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در آذربایجان شرقی
کاهش ۹ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری‌ و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با بیان این‌که از نظر آمار تلفات جاده‌ای در رتبه ششم کشوری قرار گرفته‌ایم، گفت: آمار فوتی‌های جاده‌ای استان در سال جاری ۴۳۴ نفر است که نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته است.

اروجعلی علیزاده در نشست خبری به مناسبت ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری، ۱۳ میلیون بار و پنج میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل بار و اتوبوسی استان جابه‌جا شده است.

وی با اشاره به نصب ۴۲ دستگاه دوربین ثبت تخلفات در راستای مدیریت جاده‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای، عنوان کرد: این پروژه با پیشرفت ۷۰ درصدی همراه بوده و ۲۵ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است؛ پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال این پروژه به اتمام برسد.

علیزاده با بیان این‌که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با تمام توان در کنار زلزله زدگان استان است، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ دستگاه تجهیزات و ماشین آلات از یک ماه پیش، در مناطق زلزله زده استان مستقر شده و مشغول آوار برداری و بازسازی هستند.

وی ادامه داد: امسال، ۳۵۰ هزار تن آسفالت به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در محورهای مواصلاتی استان پخش شده است.

وی متوسط عمر ناوگان باری استان را ۱۸ سال و ناوگان اتوبوسی را ۱۰ سال عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ۲۶۰ میلیون تردد در جاده‌های استان ثبت شده است.

همچنین در ادامه این جلسه، رئیس کانون انجمن های صنفی شرکت‌های حمل و نقل و کالای استان گفت: در سال ۹۷، ۹۸۲ هزار و ۹۲۸ دستگاه کامیون در استان بارگیری شده و ۱۲ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۲۹۷ تن بار حمل شده است؛ همچنین از اول سال ۹۸ تا آخر آبان ماه، ۹۵۳ هزار و ۱۳۶ دستگاه کامیون از استان بارگیری شده و بیش از ۱۲ میلیون و ۹۰۱ هزار تن کالا حمل شده است.

حسین کمالی نژاد عنوان کرد: آذربایجان شرقی جزو استان‌هایی است که در رابطه با تصادفات و حوادث جاده‌ای در رتبه‌های پایین تری قرار دارد.

براساس این گزارش؛ پس از صدور فرمان امام راحل در سال ۱۳۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و برای آگاه سازی هر چه بیشتر جامعه با نقش و جایگاه بخش حمل ونقل، روز ۲۶ آذر ماه ، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز حمل و نقل شناخته شد.

  • منبع خبر : ایسنا