کالاهای اساسی مشمول طرح ویژه رمضان در حال توزیع است
کالاهای اساسی مشمول طرح ویژه رمضان در حال توزیع است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه، فرآیند توزیع کالاهای اساسی شامل خرما، برنج، قند، شکر، گوشت قرمز منجمد و گوشت مرغ در قالب طرح ویژه رمضان در استان آغاز شده است.

به گزارش نهال امید، حبیب امین زاده در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به جذب حداکثری انواع کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان در ایام ماه مبارک رمضان، افزود: این میزان کالا به مرور و از طریق شبکه مویرگی و با همکاری اتحادیه بنکداران در تبریز و فرمانداران در شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این اقلام هم از طریق سازمان‌های مردم نهاد مانند خیریه‌ها و هیات امنای مساجد توزیع می‌شود، ادامه داد: تعاونی‌های مصرف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از دیگر مراکزی است که برای توزیع این اقلام از ظرفیت آن‌ها استفاده شده است .

امین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نظارت دقیق و شفاف بر نحوه توزیع کالاهای اساسی مشمول طرح رمضان، اظهار کرد: گروه‌های بازرسی سازمان بر همه فرآیندهای توزیع نظارت کامل دارند و با هرگونه تخلف به‌صورت قاطعانه برخورد می‌شود.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان در بخش دیگری از سخنان خود به دریافت روزانه ۶۰۰ پیام از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ اشاره کرد و گفت: ضمن پایش این پیام‌ها، اقدام لازم برای بررسی موضوع و کشف تخلف احتمالی از سوی بازرسان معاونت نظارت و بازرسی سازمان انجام می‌پذیرد.