کارکنان شهرداری تبریز نگران تبدیل وضعیت نباشند
کارکنان شهرداری تبریز نگران تبدیل وضعیت نباشند

قائم مقام شهردار تبریز به کارکنان این سازمان اطمینان خاطر داد که برگزاری مناقصه با شرکت‌های پیمانکار هیچ مشکلی در تبدیل وضعیت آنان به وجود نمی‌آورد.

به گزارش نهال امید، رسول موسایی امروز در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در موضوع تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری، ما طبق ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت کشور تاکنون وظیفه خود مبنی بر جمع‌آوری و ارائه اطلاعات تمامی کارکنان به سازمان شهرداری‌های کشور را انجام داده‌ایم.

او ادامه داد: در حال حاضر منتظر هستیم که جزئیات تبدیل وضعیت‌ها از جمله اینکه چه کسانی و با چه شرایطی تبدیل وضعیت می‌شوند، از سوی وزارت کشور اعلام شود.

قائم مقام شهردار تبریز با اشاره به انتشار نامه‌ای درخصوص تداوم فعالیت شرکت همشهری که در فضای مجازی بحث‌برانگیز شده است، اعلام کرد: با توجه به اینکه طبق قانون نمی‌توانیم تداوم فعالیت کارکنان عزیز شهرداری را به صورت مستقیم مجدد به شرکت همشهری واگذار کنیم، شورای حل اختلاف استان تصمیم گرفت فرصت شش ماهه‌ای برای تعیین تکلیف این موضوع به شهرداری بدهد که خردادماه سال جاری این فرصت به اتمام می‌رسد.

او تاکید کرد: به همین خاطر تا زمان یاد شده یک مناقصه کلی در شهرداری تبریز برگزار می‌شود و بر اساس داده‌های کارکنان که در فاز اول از مناطق و سازمان‌ها جمع‌آوری شده، یک شرکت به عنوان طرف قرارداد شهرداری در بحث تأمین نیروی انسانی فعالیت خود را شروع می‌کند.

او یادآور شد: البته «همشهری» هم می‌تواند به عنوان یک شرکت در این مناقصه شرکت کرده و در صورت برنده شدن به فعالیت خود ادامه دهد.

رسول موسایی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قرارداد شهرداری تبریز با شرکت همشهری در خردادماه به اتمام می‌رسد، طبیعی است پس از اتمام موعد قرارداد امکان پرداخت حقوق کارکنان امکان‌پذیر نیست و به همین جهت با برگزاری مناقصه و تعیین شرکت جدید طرف قرارداد، تلاش می‌کنیم هیچ وقفه‌ای در پرداخت حقوق کارکنان به وجود نیاید.

به گفته قائم مقام شهردار تبریز اگر حتی پس از ۱۰ روز از تعیین شرکت برنده مناقصه، جزئیات اجرایی شدن تبدیل وضعیت‌ها از سوی وزارت کشور ابلاغ شود، قرارداد یا لغو شده یا با تغییر مواجه می‌شود که در این صورت شرکت مزبور، حق اعتراض نیز ندارد و کارکنان بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، تبدیل وضعیت خواهند شد.