چهار پروژه بزرگ دانش بنیان در تبریز بزودی بهره برداری می‌شود
چهار پروژه بزرگ دانش بنیان در تبریز بزودی بهره برداری می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: چهار پروژه بزرگ دانش بنیان در تبریز با سرمایه گذاری بیش از یکهزار میلیارد ریال در حال اجراست که به زودی همزمان با سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان بهره برداری خواهند شد.

به گزارش نهال امید، عبدالرضا واعظی گفت: پروژه خط تولید تیوب لیزر سیلد گاز کربنیک با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی، توسط شرکت دانش بنیان “نوین اندیش سهند آرام ” مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برای تولید تیوب لیزر سیلد در حال  آماده سازی می باشد.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه  به وسعت ۶۰۰۰ متر مربع به عنوان اولین کارخانه تولید تیوب لیزر گازکربنیک در خاورمیانه است و ظرفیت تولید ۵۰ تیوب لیزر  در روز را دارد، افزود: هم اکنون ۹۷ درصد از مراحل راه اندازی این خط تولید به اتمام رسیده است.  

وی خاطرنشان کرد: فناوری تولید این محصول تا کنون در انحصار کشورهای انگلستان، آمریکا، آلمان و چین بود .

واعظی اظهار کرد: با دستیابی به این فناوری، اکنون ایران در جمع پنج کشور تولیدکننده تیوب های لیزری قرار گرفته است. 

وی گفت: با اتمام این پروژه تولید  سالانه ۱۵۰۰۰  تیوپ لیزری در داخل کشور فراهم خواهد شد . تیوب لیزر در زمینه های مختلفی همچون دستگاه های برش ، حکاکی روی فلز ، چوب ،چرم، لایه برداری در پزشکی، و حتی در زمینه های نظامی کاربرد دارد.

واعظی گفت: پروژه دوم مربوط به بزرگترین خط تولید بردهای الکترونیکی کشور می باشد که توسط شرکت دانش بنیان صنایع صبح پارلار به مساحت ۱۴۰۰۰ متر مربع و با سرمایه گذاری به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال مراحل تکمیل نهایی خود را طی می کند.

وی با اعلام اینکه این پروژه در شهرک صنعتی سهند آذران در شرق تبریز در حال اجراست و تا کنون پیشرفت ۹۵ درصدی داشته است، گفت: با اتمام پروژه و افتتاح آن علاوه بر افزایش میزان تولید ، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت دانش بنیان صنایع صبح پارلار هم اکنون ۷۰ درصد بردهای الکترونیکی مورد نیاز صنایع لوازم خانگی کشور را تامین می کند.

واعظی اعلام کرد: سایت جدید کارخانه تولید -ماشین آلات صنایع معدنی ،ماشین آلات صنایع نفت و گاز و صنایع سلولزی،  سومین پروژه ای است که در شهرک صنعتی تبریز ۴  در حال تکمیل است.

وی گفت: شرکت دانش بنیان شیمی ، پژوهش صنعت، با سرمایه ۳۰۰ میلیارد ریالی در فضایی به وسعت ۲۷۰۰۰ متر مربع این کارخانه را آماده و تجهیز نموده و زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۰۰ نفر را فراهم کرده است.  این شرکت تا کنون قطعات متعددی  برای صنایع کشور بومی سازی کرده است و در زمینه تعمیق ساخت داخل کارهای باارزشی انجام داده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اظهار کرد: خط تولید پیستون و گژن پین انواع موتورها، که توسط شرکت دانش بنیان صنایع محرکه آذران پیستون، مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، تجهیز و راه اندازی شده است چهارمین پروژه در حال تکمیل است.

وی گفت: خط تولید پیستون و گژن پین انواع موتورها با سرمایه ۱۵ میلیارد ریالی در محل مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تجهیز و راه اندازی شده و در این پروژه انواع پیستون های کمپرسورهای پالایشگاهی Nuovo،  پیستون کمپرسور Hino  و  پیستون  تراکتورهای پرکینز تولید می شود.

واعظی اعلام کرد: این خط تولید در فضایی به وسعت ۱۵۰۰مترمربع اجرا شده است و پیشرفت ۹۰ درصدی دارد.

  • منبع خبر : ایرنا