چشم انداز راهبردی، برنامه‌ای هدف‌دار برای شهر تبریز است
چشم انداز راهبردی، برنامه‌ای هدف‌دار برای شهر تبریز است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز چشم انداز راهبردی را برنامه‌ای هدف‌دار و افتخار بزرگی طی صد سال گذشته برای شهر است.

به گزارش نهال امید، محمدباقر بهشتی در برنامه تلوزیونی با اشاره به این‌که چشم انداز راهبردی برنامه‌ای فراتر از برنامه جامع است، گفت: طرح جامع و طرح تفصیلی برنامه‌های فیزیکی هستند که توسط شورای عالی معماری و شهرسازی تدوین می‌شود.

وی با بیان این‌که برنامه راهبردی توسط کارشناسان زبده و نخبگان علمی در سطح شهر، شورا و شهرداری تبریز تهیه و تدوین شده است، افزود: چشم انداز راهبردی ابعاد وسیعی داشته و برنامه پنج ساله نیز زیر مجموعه‌ی این چشم انداز است.

وی ادامه داد: احتمال وقوع ۳۰ نوع بلایای طبیعی در کشورمان وجود دارد و ما تمام این موارد را در بودجه پیش بینی کرده و در واقع شهرداری با توجه به موارد پیش بینی شده، می‌تواند بیش از ظرفیت‌های فعلی در این خصوص اقدام کند.

بهشتی با بیان اینکه درآمد شهرداری‌ها تابعی از درآمد شهروندان است، گفت: شهرداری به ازای هر شهروند سالانه باید بیش از دو میلیون درآمد داشته باشد که برخی از این درآمدها غیر مستقیم بوده و اگر وضعیت اقتصادی شهروندان مناسب نباشد درآمد شهرداری‌ها نیز کاهش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به مشکلات فعلی، بحران کرونا و کاهش درآمد شهروندان، درآمد شهرداری‌ها نیز به همان میزان کاهش یافته و در واقع مشکل همه گیر بوده و به برنامه‌ها و بودجه شهرداری ارتباطی ندارد.

وی تاکید کرد: پیش بینی‌ بنده این است که بحران کرونا دست کم ۱۰ هزار میلیارد دلار به اقتصاد جهان ضربه خواهد زد و این ضربه‌های اقتصادی با توجه به برخی تحریم‌ها، در ایران نیز می‌تواند بسیار بیشتر باشد که تبدیل این تهدیدها به فرصت با کارآمدی مسئولان امکان پذیر است.