چشم‌پوشی شهرداری تبریز از درآمد ۱۰۰ میلیارد تومانی در پروژه عطار
چشم‌پوشی شهرداری تبریز از درآمد ۱۰۰ میلیارد تومانی در پروژه عطار

شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز در پروژه مسیرگشایی خیابان عطار نیشابوری از درآمد ۱۰۰ میلیارد تومانی چشم پوشی کرده است.

به گزارش نهال امید، ایرج شهین باهر در آئین افتتاح ۷ پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری منطقه ۲ تبریز از مسیرگشایی خیابان عطار نیشابوری به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مسیرگشایی تبریز نام برد و افزود: نکته قابل توجه در این مسیرگشایی این بود که اجازه تجاری سازی و صدور پروانه در بدنه این خیابان صادر نشد.

او ادامه داد: این در حالی است که درآمدی که شهرداری تبریز از این تجاری سازی‌ها می‌توانست کسب کند، بیش از ۱۰۰ میلیاردتومان براورد شده بود که شهرداری در جهت تأمین رفاه شهروندان عزیز از این مبلغ چشم پوشی کرد.

او اضافه کرد: همچنین در این پروژه تلاش شد به جای احداث واحدهای تجاری، با استفاده از طرح‌های سنتی، مسیر زیباسازی و نماسازی و از بروز ترافیک در آن مسیر پیشگیری شود؛ این در حالی است که در برخی از طرح‌های مسیرگشایی از جمله خیابان پاستور جدید به واسطه صدور پروانه‌های تجاری متعدد، شاهد آن هستیم که بار ترافیکی نه تنها کاهش نیافته بلکه نسبت به قبل از مسیرگشایی به مراتب شدیدتر نیز شده است.

شهین باهر همچنین تاکید کرد: شهرداری مجموعه‌ای خدماتی است که وظیفه خدمات‌دهی به شهروندان را دارد و درآمدهای آن نباید از شهر فروشی به دست آید چرا که شهرداری بنگاه اقتصادی و درآمدزایی نیست و به همین دلیل درآمدهای آن باید از راه‌های منطقی محقق شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه خیابان عطار نیشابوری با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان تملک و بازگشایی شد، گفت: با آزادسازی املاک واقع در این مسیر ۵۲ هزار متر مربع به فضای عمومی شهر تبریز اضافه شد.

او با اشاره به قرار گرفتن این خیابان در مسیر مراکز درمانی مهم کلانشهر تبریز، اجرای آن را در روان شدن ترافیک به ویژه برای خودروهای امدادی و درمانی بسیار مهم و مؤثر دانست. ایرج شهین باهر ادامه داد: در حالی که به طور مثال در گذشته در مسیرگشایی خیابان پاستور جدید شاهد بودیم به اندازه‌ای پروانه تجاری داده شده که در واقع وضعیت سابق آن خیابان بهتر از امروز بود.

او با اشاره به پروژه‌های جدید مورد افتتاح در منطقه ۱ گفت: این پروژه‌ها، طرح‌های زیرساختی هستند که افتتاح کانال‌های دفع آب‌های سطحی از جمله این موارد است که در هنگام بارش، از وقوع سیلاب در این محدوده از شهر جلوگیری می‌کند. به طوری که به واسطه کانال‌های احداث شده در سال‌های اخیر امسال علی‌رغم بارش‌های گسترده در تبریز، شاهد سیلاب و مشکلات ناشی از آن نبودیم.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: تاکنون ۸ کانال دفع آب‌های سطحی در سطح منطقه ۲ احداث شده که امروز نیز دو مورد دیگر به آنها اضافه شد.

او تصریح کرد: همان طور که پیش‌تر هم به مردم قول داده‌ایم سال ۹۹ سال شکوفایی عمرانی و فضای سبز شهرداری تبریز است و در همین راستا سعی داریم با توجه به توان اقتصادی شهرداری و پرداخت بدهی‌های گذشته و کسب درآمدهای جدید که با تلاش همکاران تحقق یافته است، این درآمدها در حوزه‌های مختلف به ویژه در حیطه‌های عمرانی و فضای سبز هزینه شود.

شهردار تبریز در پایان تاکید کرد: تلاش داریم هر هفته افتتاح پروژه‌های عمرانی در سطح شهر تداوم یابد که در همین راستا امروز ۷ پروژه عمرانی و خدماتی منطقه ۲ با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

  • منبع خبر : مهر