پیگیر پرداخت کامل حق و حقوق کارگران هستیم /هوشمند سازی ۲۰ ایستگاه مسیر اتوبوس‌های BRTتبریز
پیگیر پرداخت کامل حق و حقوق کارگران هستیم /هوشمند سازی ۲۰ ایستگاه مسیر اتوبوس‌های BRTتبریز

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: از کانال اداره‌ی کار پیگیر پرداخت کامل حق و حقوق کارگران کنترل بلیط اتوبوس‌های بی آرتی هستیم.

به گزارش نهال امید، ایمان غنی زاده در خصوص مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر عدم پرداخت حق و حقوق کارگران کنترل بلیط اتوبوس‌های بی آرتی توسط شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز، اظهار کرد: کنترل و شارژ بلیط مسیر بی آرتی قبل از مدیریت بنده، ۹ سال قبل به بخش خصوصی واگذار شده و متاسفانه اکنون شر انعقاد قراردادهای گذشته به گردن ما افتاده است.

وی افزود: وقتی کارگری با شرکتی که دارای هیئت مدیره است، کار می‌کند، بنده چگونه نسبت به اقدامات این شرکت برای کارگران دخالت کنم؟ البته موضوع حق و حقوق کارگران را پیگیر شدیم.

وی ادامه داد: از هیئت مدیره‌ی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه درخواست کردیم شرایط عمومی و خصوصی مناقصه را سخت گیرانه تنظیم و به سمت قانون کار هدایت شود، زمانی که کارگری با شرکت خصوصی با دریافت حقوق کم‌تری کار می‌کند، بنده نمی‌توانم در کار آن‌ها دخالت کنم اما اگر کارگری در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه پیدا شود که خلاف قانون کار حقوق دریافت کند، بنده حاضر هستم جهت پاسخگویی به مراجع قضایی مراجعه کنم.

غنی زاده افزود: اگر قراردادی خلاف قوانین منعقد شده و در آن رعایت حق و حقوق کارگر مطرح نشده است، باید جوابگو شود، پیمانکار این شرکت خواستار کسب سود بیشتری بوده است، مرجع رسیدگی به این شرکت نیز اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی است، کسی که این قرارداد را با شرکت مذکور(شرکت ایمن مکان مهران) عقد کرده باید جوابگو باشد، چرا ما باید کتک قراردادهای قبلی را بخوریم.

وی افزود: این قرارداد طی ۹ سال گذشته منعقد شده است، کسی که این قرارداد را منعقد کرده باید جوابگوی وضعیت فعلی باشد، در حالی که بنده مورد هجمه قرار گرفته‌ام. بنده در مصاحبه‌ام اعلام کردم؛ “وقتی کارگری که نسبت به حق و حقوق خود آگاه نیست؛ چرا باید کار کند؟ آیا از حق و حقوق خود راضی است؟” بنده قصدم دفاع از حق و حقوق کارگران بود در حالی که این سخنان را علیه بنده استفاده کردند.

وی با تاکید بر این‌که پیمانکار موظف است حق و حقوق کارگران را براساس قانون کار پرداخت کند، گفت: حق و حقوق ۱۳۰ نفر کارگر باید به طور کامل و برابر با قانون کار پرداخت شود، شفاف سازی و رعایت مقررات هدف اصلی در خدمت مدیریتی بنده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر انجام مکاتبات وی با مدیرعامل سابق شرکت واحد، جهت تحویل خودروی ام وی ام شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز، تشریح کرد: این موضوعی درون سازمانی است ولی اکنون که در فضای مجازی منتشر شده است، صلاح می‌دانم شفاف سازی کنم، بنده مکاتباتی با مدیرعامل سابق شرکت جهت خودرو تحویل یا واریز وجه آن براساس قیمت روز انجام داده‌ام ولی متاسفانه مبلغ پرداختی برای خودرو با نرخ به روز مغایرت دارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با بیان این‌که نتیجه‌ی آزمایشات کرونایی دو نفر از رانندگان اتوبوس در تبریز مثبت اعلام شده است، گفت: این رانندگان در خانه‌ی خود در قرنطینه به سر می‌برند.

وی با اشاره به خروج ۲۴۰ دستگاه اتوبوس از خطوط تا پایان مهر ماه، گفت: میانگین عمر ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی ۱۰سال است، هفت سال اتوبوس‌های دولتی و ۱۰ سال عمر اتوبوس‌های خصوصی است.

وی با بیان این‌که شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه شرکتی نیمه دولتی و وابسته به شهرداری تبریز در سال ۱۳۴۵ تاسیس شده است، اظهار کرد: شرکت اتوبوسرانی به طور هیئت مدیره‌ای مدیریت می‌شود، این شرکت دارای ۴۵۴ نفر پرسنل است، ۹۴۰ نفر راننده‌ و کمک راننده نیز با ۷۶۸ دستگاه اتوبوس به مردم شریف خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: همچنین ۱۰۵ دستگاه اتوبوس بی آرتی زیر نظر شرکت واحد اتوبوسرانی فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و تحریم‌ها، واردات قطعات اتوبوس به کشور متوقف شده است.

غنی زاده با اشاره به مهم‌ترین هدف و استراتژی خود در مدیریت شرکت واحد اتوبوسرانی، گفت: مدیریت هزینه و زمان، شفاف سازی امورات شرکت و مجوز از مراجع ذی صلاح، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و هوشمندسازی از اهداف اصلی مدیریتی‌ام است.

وی افزود: اگر نتوانیم اتوبوس‌های جدید وارد کنیم، به فکر نوسازی اتوبوس‌ها خواهیم بود، علی رغم وجود گرانی‌ها و تحریم‌ها، ۵۰درصد هزینه‌ی مدیریتی را کاهش داده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم تامین زیرساخت‌ها برای هوشمند سازی ناوگان اتوبوسرانی، گفت: هوشمند سازی و آی تی در ۲۰ ایستگاه مسیر اتوبوس‌های بی آرتی به طور پایلوت اجرا شده‌ است و همچنین پنج پایانه‌ی اصلی با آی تی هوشمندسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: اپلیکیشنی توسط همکاران حوزه‌ی فناوری طراحی شده است که مردم می‌توانند با نصب آن روی گوشی همراه خود، مکان دقیق اتوبوس‌ها را مشاهده کنند.

وی از راه اندازی کامل آی تی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه تا پایان سال خبر داد و گفت: این اقدام در راستای تحقق اهداف هوشمندسازی اتوبوس‌ها انجام‌خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با بیان این‌که شیوع بیماری کرونا باعث تعطیلی شد و مشکل در کسب و کار رانندگان و کارگران ایجاد کرد، گفت: حدود ۹۴۰ نفر راننده و کمک راننده و کارگران از کار ماندند، با حمایت شورا و شهرداری توانستیم به حساب مستقیم هر کدام از آن‌ها ۵۰۰ هزار تومان کمک معیشتی پرداخت کنیم.

وی با بیان این‌که ۸۱ درصد اتوبوسرانی متعلق به بخش خصوصی است، گفت: با بانک شهر جهت بازسازی اتوبوس‌ها توافق کرده‌ایم همچنین برای بازسازی هر اتوبوس وثیقه‌ای که قرار است برای وام اخذ شود، توسط شرکت واحد اتوبوس رانی تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: روزانه تمامی جایگاه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس‌های شهر توسط معاونت خدمات شهری ضدعفونی می‌شوند.

وی از راه اندازی سامانه‌ی خدمات پرسنلی در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه خبر داد و گفت: تمامی اعلانات از جمله واریز حقوق، ابلاغیه‌های پرسنلی و غیره از طریق این سامانه انجام‌می‌شود.

غنی زاده با بیان این‌که تفاهم نامه‌ای جهت خرید ۴۵۰ اتوبوس منعقد شده است، گفت: براساس این تفاهم نامه، خرید ۱۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی یورو شش و ۱۰۰ دستگاه دیزلی در صورت حمایت وزارت کشور و ورود اتوبوس به کشور و با تامین اعتبار از سوی شهرداری تبریز و کمک ۵۰ درصدی دولت تحقق خواهد یافت.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز کنترل هوشمند در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه، گفت: تمامی مسیرهای بی آرتی زیر نظر پلیس است، اگر خودروی شخصی در مسیر اتوبوس‌های بی آر تی تردد کند، توسط پلیس مستقر در این شرکت جریمه خواهد شد.

  • منبع خبر : ایسنا