پیش بینی تولید ۶۷۴ هزار تن سبزی و صیفی در آذربایجان شرقی
پیش بینی تولید ۶۷۴ هزار تن سبزی و صیفی در آذربایجان شرقی

به گزارش نهال امید: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای استان در سال زراعی ۹۹_۱۴۰۰، میزان سطح زیر کشت کل محصولات سبزی و صیفی استان در مجموع ۱۸ هزار و ۱۸۰ هکتار و برآورد تولید ۶۷۴ هزار تن محصول است.

جلال رحیم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت کشت بهاره محصولات سبزی و صیفی استان، اظهار کرد: سیب زمینی از عمده محصولات سبزی و صیفی استان در سال زراعی جاری محسوب می‌شود که ۷۶۵۰ هکتار از اراضی استان به زیر کشت این محصول رفته و عملکرد تولید آن بالغ بر ۳۶.۸ تن در هر هکتار است.

وی افزود: امسال محصول پیاز با مساحت ۱۷۸۰ هکتار و عملکرد ۴۶ تن در هر هکتار به زیر کشت رفته و محصولات صیفی دیگری چون گوجه فرنگی در مساحت ۳۱۰۰ هکتار، خیار در مساحت ۱۵۰۰ هکتار، هندوانه در ۷۰۰ هکتار، هویج در مساحت ۸۰۰ هکتار و سایر سبزیجات نیز در مساحت ۶۷۰ هکتار تولید خواهند شد.

وی در خصوص وضعیت تولید حبوبات استان نیز افزود: حبوبات تولیدی استان در سال زراعی جاری نیز شامل نخود، عدس و لوبیا به مساحت ۵۲ هزار هکتار می‌شود که بر اساس پیش بینی‌ها بالغ بر ۴۲ هزار تن حبوبات را در ماه‌های آتی برداشت کنیم.

رحیم زاده در خصوص برنامه ریزی‌های این سازمان در حوزه تولید محصولات سبزی و صیفی در سطح استان، گفت: استفاده از ارقام جدید و پر محصول و استفاده از بذور اصلاح شده در تولید محصولات سبزی و صیفی بایستی مدنظر کشاورزان و بهره برداران این حوزه در استان باشد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ماشین آلات مدرن برای کاهش هزینه‌های تولید سیب زمینی، نشاء کار و … ادامه داد: توجه به روش‌های آبیاری نوین از جمله استفاده از نوار تیپ و آبیاری بارانی در تولید این محصولات مدنظر سازمان جهاد کشاورزی استان بوده که در کنار آن به بازار فروش محصولات سبزی و صیفی نیز نگاه ویژه‌ای داریم.

  • منبع خبر : ایسنا