پلمب واحدهای صنفی اسکو در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی
پلمب واحدهای صنفی اسکو در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی

فرماندار شهرستان اسکو از پلمب واحدهای صنفی شهرستان اسکو در صورت رعایت نکردن پروتکل بهداشتی خبرداد.

به گزارش نهال امید، بابک رضی منش عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح شهرستان اسکو اظهار داشت: بر اساس آمار جدید تعداد مبتلایان کرونا ویروس در سطح شهرستان به ۳۰۱ نفر رسیده است که از این تعداد ۲۸۵ نفر بهبود یافته با ۹۵ درصد و ۱۲ نفر فوت با ضریب کشندگی ۳.۹۸ درصد است.

وی با اشاره به آمار توزیع مبتلایان به کووید ۱۹ افزود: حدود ۵۱.۵ درصد کل مبتلایان شهرستان با تعداد ۱۵۵ نفر مربوط به شهر سهند، ۲۲.۶ درصد با تعداد ۶۸ نفر مربوط به شهر اسکو و حومه، ۲۵.۹ درصد مبتلایان با تعداد ۷۸ نفر مربوط به شهر ایلخچی و حومه است.

فرماندار شهرستان اسکو میزان بالای بهبود یافتگان و تعداد پایین فوتی‌ها را نسبت میانگین کشوری و استانی به عنوان نقطه قوت شهرستان برشمرد و افزود: بی شک این موضوع نشان دهنده تلاش شبانه روزی و عزم جدی کادر بهداشتی و درمانی شهرستان در مقابله و پیشگیری از این بیماری در سطح شهرستان است.

رضی منش ادامه داد: میزان بالای ابتلاء در سطح شهرستان عامل بالقوه‌ای برای افزایش آمار افزایش مبتلایان و فوتی‌ها خواهد بود و با توجه به شرایط جامعه رعایت بهداشت فردی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و سرپوشیده باید از طرف مردم جدی گرفته شود.

رضی منش با اشاره به ضرورت و اهمیت همکاری مردم در مقابله و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ گفت: با توجه بررسی‌های به عمل آمده و تحلیل عوامل و ریشه‌های درگیری موارد مثبت در شهرستان، همچنان علت افزایش تعداد مبتلایان حضور در تجمعات و مراسمات است و مردم فهیم و با فرهنگ شهرستان اسکو ضمن توجه جدی به نکات و پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از هرگونه حضور در تجمعات و مکان‌های پرازدحام، مهمانی‌ها و سایر مراسمات پرهیز کنند.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس در شهرستان اسکو گفت: متأسفانه حدود ۱۵ درصد مردم موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و اجازه نخواهیم داد حقوق اکثریت مردم به خاطر عده معدودی نادیده گرفته شده و سلامت آنها به خطر بیفتد.

وی با اشاره به اینکه همه باید نسبت به اجرای مصوبات ستاد ملی اهتمام داشته باشند افزود: عدم توجه به مصوبات به منزله تهدید علیه بهداشت عمومی و امنیت ملی تلقی شده و برخوردهای لازم انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان اسکو در پایان از بازگشایی بازارهای هفتگی در شهرهای اسکو، سهند و ایلخچی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: مسئولیت هفته بازارها مستقیم بر عهده شهرداری می‌باشد که باید نظارت دقیق و مستمر بر این بازارها انجام گیرد.