پروتکل‌های بهداشتی که در روز انتخابات باید رعایت شود
پروتکل‌های بهداشتی که در روز انتخابات باید رعایت شود

رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تبریز، پروتکل‌های بهداشتی که باید در انتخابات پیش رو و هنگام اخذ رای رعایت شود را تشریح کرد. محمد قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اولویت برگزاری انتخابات در فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و گندزدایی محیط است. وی افزود: در این […]

رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تبریز، پروتکل‌های بهداشتی که باید در انتخابات پیش رو و هنگام اخذ رای رعایت شود را تشریح کرد.

محمد قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اولویت برگزاری انتخابات در فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و گندزدایی محیط است.

وی افزود: در این راستا هرگونه پذیرایی و توزیع اقلام تبلیغاتی توسط نامزدهای انتخاباتی و هواداران آن‌ها ممنوع است.

وی با تاکید بر این‌که بیماران خاص و افراد دارای بیماری زمینه‌ای برای اخذ رای باید به شعب کم تراکم مراجعه کنند، گفت: برگزاری مراسم استقبال، راه اندازی کارناوال‌ها و میتینگ‌های تبلیغاتی و هرگونه تجمع در فضای سربسته نیز مطلقا ممنوع است.

قنبری با اشاره به ممنوعیت برگزاری تجمعات انتخاباتی، سخنرانی و .. در فضای سربسته، تصریح کرد: مدت زمان جلسات با رعایت محدودیت‌ها کمتر از دو ساعت باید باشد و چیدمان صندلی‌ها و میزها نیز با رعایت فاصله حداقل دو متری و اختصاص هشت مترمربع برای هرنفر انجام بگیرد.

وی با بیان این‌که حفظ تهویه و تامین هوای تازه در فضای سربسته الزامی است، گفت: رای دهندگان حداقل باید از خودکار شخصی استفاده کنند و قبل و بعد از اخذ رای، دست‌های خود را ضد عفونی کنند.

وی متذکر شد: استفاده از ماسک به صورت مستمر الزامی است و در کنار آن، نظافت و گند زدایی سرویس‌های بهداشتی و وجود صابون مایع توسط عوامل برگزاری در این محل‌ها نباید فراموش شود.

انتهای پیام