پرستاران نماد مهر و ایثارگری اند/ شغل پرستاری ویژه و متفاوت است
پرستاران نماد مهر و ایثارگری اند/ شغل پرستاری ویژه و متفاوت است

شهردار تبریز پرستاری را شغلی سخت و ویژه دانست و گفت: پرستاران نماد مهر و محبت و ایثارگری در جامعه هستند.

به گزارش نهال امید، ایرج شهین باهر امروز همزمان با ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، در دیدار با جمعی از پرستاران بیمارستان ها و مراکز درمانی، اظهار کرد: پرستاری شغلی است که حوزه وظایف آن بسیار نزدیک به وظایف مادری است و پرستاران همانند مادرانی هستند که رنج و سختی زیادی را به جان می خرند.

او ضمن تبریک میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، افزود: از جمله سخت ترین کارهایی که یک فرد می تواند انجام دهد، پرستاری است و امروز افرادی در جامعه هستند که در طول سال این کار سخت را بدون هیچگونه چشمداشت انجام می دهند.

شهردار تبریز ایثار و از خود گذشتگی را از دیگر ویژگی های پرستاران خواند و گفت: یک پرستار با انجام وظیفه خود، به نوعی از جان و وجود خود می گذرد و شعر “بنی آدم اعضای یکدیگرند …” به شکل واقعی در وجود این افراد تجلی می یابد.

او ادامه داد: ارباب رجوع بیمارستان ها و مراکز درمانی در قیاس با دیگر مراکز و ادارات شرایط روحی و جسمی مناسبی ندارند و این موجب می شود تا سختی کار پرستاران بیشتر شود و ضریب تحمل بسیار بالایی را می طلبد.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه پرستاران نماد مهر و محبت و ایثارگری در جامعه هستند، عنوان کرد: در چنین دوره ای که موضوع نوعدوستی کمرنگ تر شده و خیلی ها به مشکلات همدیگر اهمیت نمی دهند، پرستاران از خواسته های خود می گذرند تا به همنوعان خود کمک کنند. البته همین مشکل، زمینه ساز مشکلات دیگر ماست و اگر امروز حتی با حوادث طبیعی روبرو هستیم، دلیلش اهمیت ندادن به مشکلات همدیگر است.

او افزود: با این حال هنوز پرستاران آن روحیه ایثارگری و سعه صدر خود را حفظ کرده اند و آن ها نه تنها باید به درمان بیماران کمک کنند، بلکه رضایت ملاقات کنندگان را نیز باید جلب کنند.

شهردار تبریز همچنین پرستاران را در ردیف انسان های قوی برشمرد و گفت: به عقیده من، قوی ترین انسان های جهان، پرستاران هستند چراکه آنها با درون خود مبارزه می کنند و از همه خواسته های خود می گذرند.

او با تشبیهی جالب از پرستاران، ادامه داد: پرستاران همانند فرشتگانی هستند که انسان ها در بدترین مواقع به آنها مراجعه می کنند و من امروز را که روز پرستار است، به تمام آنهایی که به هر نحوی پرستاری از یک نفر دیگر را به عهده دارند، تبریک می گویم.

ایرج شهین باهر اظهار کرد: جامعه ما این را می داند که پرستاران انسان های متفاوتی هستند و حتی کودکان در نقاشی های خود، پرستاران را به شکل فرشته می کشند و این نشان می دهد که این زحمتکشان از چه جایگاه و شغل ویژه ای برخوردارند.

در پایان این دیدار ایرج شهین باهر شهردار و سونیا اندیش عضو شورای اسلامی شهر تبریز از تعدادی از پرستاران بیمارستان ها و مراکز درمانی تجلیل کردند.

  • منبع خبر : شهریار