پرداخت ۵۰ درصد از هزینه ایام استراحت پزشکی بدون تایید سازمان تأمین اجتماعی در اهر
پرداخت ۵۰ درصد از هزینه ایام استراحت پزشکی بدون تایید سازمان تأمین اجتماعی در اهر

رئیس تامین اجتماعی شهرستان اهر از پرداخت ۵۰ درصد از غرامت درمانی از قبیل استعلاجی خبر داد و گفت: پیش از شیوع کرونا پرداخت استعلاجی‌ها باید ابتدا به تأیید سازمان تأمین اجتماعی می‌رسید، اما اکنون ۵۰ درصد از هزینه ایام استراحت پزشکی بدون تایید سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت می‌کنیم.

به گزارش نهال امید، کریم طوماری در جمع خبرنگاران از ارائه خدمات به ۶۵ هزار بیمه شده اصلی و تبعی خبر داد و گفت: در شهرستان اهر ۶۵ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی وجود دارد که از این مقدار بیش از ۲۳۰۰۰ نفر بیمه شده اصلی هستند.

وی افزود: طی سال گذشته حدود ۷۰ میلیارد تومان مستمری برای ۴۲۰۰ نفر از بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان(بیمه شده‌های فوتی) اهر پرداخت شد.

طوماری افزود: متاسفانه با شیوع کرونا ۴۶ نفر از بیمه شدگان شهرستان بیکار شده و برخی از مشاغل نیز دچار آسیب شدند که در این زمینه با ارائه مشوق‌های بیمه‌ای به کارگاه‌های تولیدی و صنعتی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان اجازه دادیم تا حق بیمه ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت را تا پایان سال‌جاری تسویه کنند و ضمن دریافت لیست بیمه‌شدگان، خدمات نیز بدون وقفه ارائه می‌شود.

وی، از حذف مراجعات حضوری استحقاق درمان و تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی خبر داد و افزود: در حال حاضر شرایط خدمات‌دهی به گونه‌ای است که بیمه‌شدگان دیگر نیازی به تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی ندارند و پزشکان از طریق سامانه از وضعیت استحقاق درمانی بیمار استعلام می‌گیرند.

وی در پایان از پرداخت هزینه‌های مختلف درمانی و اجتماعی که شامل، پرداخت ۷۶۸ میلیون تومان هزینه درمان برای ۶۶۹ نفر از بیمه‌شدگان، پرداخت بیش از شش میلیارد تومان بیمه بیکاری برای ۲۸۰ نفر، پرداخت ۴۹۵ میلیون تومان برای ایام بارداری برای ۳۱۵ نفر از بانوان بیمه شده، پرداخت ۱۱۵ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج برای ۶۷ نفر و … است برای بیمه شدگان طی سال گذشته توسط تامین اجتماعی اهر خبر داد.

  • منبع خبر : ایسنا